Laptop leegmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter nimai
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nimai

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een jaar de Acer Aspire 7551G, en hij deed het altijd prima, maar hij begint met de dag trager te worden. Ik heb v/d 500GB aan geheugen zo'n 450 al gebruikt, en mijn computer zit vol met rotzooi. Ik weet dat je van tijd tot tijd je schijf moet defragmenteren, opruimen, schoonmaken etc. en je pc om de zoveel tijd helemaal leeg moet maken, om optimale prestatie's te behouden. Dat heb ik hiervoor nog nooit gedaan, en mijn pc is nu super traag geworden. Voorheen startte hij binnen 10 seconden op, nu duurt het wel een minuut of 2. Ik wil mijn pc nu helemaal leeg maken en ik wil wel alle bestanden behouden. Ook alle programma's (zal ook een selectie moeten kunnen maken van welke programma's me noodzakelijk lijken, en de rest doe ik weg). Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe je een computer helemaal leeg moet maken, alle bestanden erop behoudt, de programma's behoudt en natuurlijk de software (windows 7 64-bit zat er al op geïnstalleerd bij aankoop). Ik heb een 1TB externe harde schijf, dus ik weet wel waar ik alles kan zetten als ik mijn pc leeg maak.

Hartelijk bedankt voor uw hulp! :)

je zou ge woon moeten backuppen wat je wilt houden en een recovery toe moeten passen

Ik snap de vraag niet helemaal. Je kunt toch gewoon als je bestand opslaan op de externe harde schijf die je allemaal nodig denkt te hebben. En als je van alles een back up hebt windows er op nieuw opzetten zodat alles weg is. Daarna zet je de dingen die je belangrijk vond weer terug zetten of op de schijf laten.

(Ik geef je nog effen een tip. het is slim om minimaal 2 partitie's te maken 1 voor windows en 1 voor je bestanden. Dat houd je jou computer sneller en je hebt minder risico op data verlies omdat windows kapot is.)

Ik snap wat u probeert uit te leggen, maar moet je om Windows te herinstalleren niet een cd'tje ervoor hebben? die van mij zat er al van tevoren op geïnstalleerd toen ik de laptop kocht bij media markt. Ik heb geen cd voor windows gehad. En ik vroeg me af of er een manier was ALLE bestanden over te zetten in één keer naar mijn harde schijf, en dan ook met 1 druk op de knop (een bepaalde functie als die bestaat misschien, de hele computer schoon te maken tot op dag 1, alsof ik een gloednieuwe pc heb, en daarna zal ik van alle bestanden en programma's bepaalde weer herinstalleren/overzetten op mijn laptop.

En wat bedoelt u met partitie's, sorry ik weet niet wat dat zijn :o. Ik heb verder ook nog nooit een back up gemaakt van mijn bestanden (windows geeft vaak de melding dat ik dat moet doen), maar nooit echt gedaan. En weet eigenlijjk ook niet hoe dat in zijn werk gaat.) Wat ik wel heb zijn 7 cd'tjes, ik weet niet wat ze zijn, of doen, ze zaten ook niet in de doos, iemand heeft ze met mijn laptop, op de eerste dag, gelijk toen ik hem had gebrant met bepaalde bestanden, ik weet niet wat het allemaal doet, maar deze namen staan op de 7 cd's:
-Appdrv 1 Acer
-Recovery 1 Acer
-Recovery 2 Acer
-Recovery 3 Acer
-Recovery 4 Acer
-Herstelschijf windows 7 64-bit
-Eerste Back-up v. Windows; Bestanden en mappen

Ik hoop dat ik genoeg verteld heb om verder geholpen te worden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een nieuw(of opnieuw) O.S. installeren is iets softwarematigs.
Vandaar topic verplaatst van Hardware-Laptop (Of de aankoop daarvan) ---> Besturingssystemen-Windows 7.

Succes met je vraag.

eigenlijk had ik er 3 aangemaakt achter elkaar, maar het zijn 3 verschillende onderwerpen, het leek me nogal onhandig om ze allemaal in één post te stoppen, want ik wil mijn pc namelijk leeg maken, ik wil dat hij niet meer verhit, ik heb opeens problemen met mijn connectie en hij loopt een stuk trager :p. Maar heeft u hoe dan ook misschien een antwoord?

Eerst je maakt een back-up van al u bestanden. Daarna download je windows 7. Uiteraard de juiste versie. uiteraart de plaats waar je die download mag ik je niet zeggen. Na het downloaden brand je hem op CD/DVD of USB. Met minstens 4GB vrije ruimte. Daarna installeer je windows 7 en je zet al uw bestanden terug via die back-up. Idd je schijf in 2 splitsen is echt goed. Het zorg voor meer veiligheid en ook een beeetje prestaties. Hoe je windows 7 moet downloaden/installeren vind je op youtube zonder moeite + branden ervan ook. Schijft in 2 splitsen ook. veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan