laptop leest DVD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo,

ik heb een laptop, ik doe er een dvd in, en er gebeurt niks :( m'n laptop zegt dat er geen dvd inzit :confused: sommige dvd's doen het wel. De DVD's die het niet doen doen het wel gewoon in een dvd speler of op andere laptops...... iemand een oplossing?

alvast bedankt! :thumb:

MVG Tom

Gaat het om data DVD's of Film DVD's en zijn het dan zelfgebrande DVD's of gekochte DVD's ?

Net zoals er DVD spelers bestaan die niet alle merken DVD's kunnen lezen heb je ook computers waar een DVD speler in zit die niet met allemaal overweg kan.
Probeer uit te zoeken of het een bepaald merk DVD is wat ie niet kan lezen of misschien een Rewritable.
Soms kan het ook voorkomen bij zelfgebrande DVD's dat ze niet afgesloten zijn, in je brandprogramma kun je dat altijd kiezen of je hem af wilt sluiten of niet.

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
hi,

bedankt voor de snelle reactie, het gaat hier om een legale dvd, niet gebrand, hij komt vers uit de winkel. ik weet niet precies welk merk het is, maar het is gewoon een DVD video (harry potter and the half-blood prince)

MVG Tom

Misschien kan je DVD speler geen double-layer DVD's lezen ? (meer dan 4,7GB)

Wat is het precieze merk en type van jer DVD speler (of laptop) ?

Groeten Marcel

Hallo

De leesoptiek eens zuiver maken ???

Bij een laptop is deze eenvoudig toegangkelijk.

Oorstokje en een beetje "eau de cologne".

Peter

Laatst bewerkt:
Op zicht is de tip van VDK_P een hele goede tip alleen zou ik er geen eau de cologne/aftershave ofzoiets voor gebruiken, wanneer dit verdampt is zou er residu (niet verdampbare stoffen) achter kunnen blijven waardoor je lens troebel/beslagen is.
Ik zou gewoon alcohol (verkrijgbaar bij apotheek/drogist) hiervoor gebruiken.
en pas ook op met wattenstaafjes want hierbij kunnen er vezeltjes/haartjes van het wattenstaafje achterblijven.

zie ook: http://www.dvd.nl/forum/archive/index.php/t-13481.html

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of het aan de lens ligt, sommige films doen het namelijk wel. Het merk van de dvd brander weet ik niet, Mijn laptop is een Asus K70IJ als ik het goed heb. Ik gebruik gewoon de stamdaard brander die in de laptop zit ingebouwd. Is het wel verstandig om met alcohol of aftershave en wattenstaafjes de lens schoon te maken?

MVG Tom

Hallo

Indien je het niet vertrouwd .... gebruik dan gewoon water.

Het oorstokje gewoon vochtig , niet dat er vloeistof afdruipt.

"eau de cologne" ... de gewone goedkope , en niet geparfumeerde gebruiken.

Laat eerst eens enkele druppels op een blad papier druppelen , en controleer of er geen vettige kringen zichtbaar blijven na volledig opdrogen.

Peter

Ik denk dat ik het wel ga proberen met water Of eau de cologne ofzo, maar ik denk eigenlijk niet dat het aan het leesoptiek ligt, want gister ging ik weer een andere film kijken, en die deed het prima, misschien de stuurprogramma's opnieuw installeren, maar hoe?

Hallo,

Ik heb de leesoptiek schoon gemaalt met water.. En het werkt!!! :D :D :D bedankt voor jullie hulp, het heeft zeker geholpen!! :thumb: :thumb: :thumb:

MVG Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan