Laptop leest geen DVD's meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoonZ

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
5
Hey,

Sinds een paar maanden geleden was me vista laptop al een keertje er mee opgehouden, via recovery cd's heb ik hem weer aan de gang gekregen. Maar sinds vandaag voert die helemaal geen recovery cd's meer uit, dit zijn 2 dvdtjes. Er staat nu Windows 7 op die ik eraf wil hebben en weer vista terug wil, maar de vista recovery cd's openen niet meer via boot en de speciale recovery tool in acer heb ik niet meer.

Dus ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen zodat vista er weer terug opstaat, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen :)!

Thanks.
 
Oeps ik ben een beetje dom geweest

Laptop leest geen DVD's meer!

Titel van je vraag klopt niet :D je laptop leest vast nog wel DVD's alleen die Vista recovery DVD's zijn er om je Vista besturings systeem te herstellen in geval van fouten.
En niet om het Vista besturingsystem over een nieuwer besturings systeem heen te zetten.

Je zult opnieuw moeten formateren en aan een Vista installatie DVD zien te geraken.
Hierna de Acer recovery tool downloaden en je recovery DVD'd weer draaien, echter kun je dit dan ook achterwegen laten en de juiste Acer drivers downloaden.

Je had beter van tevoren een Image van je Vista systeem kunnen maken voordat je windows 7 had geinstalleeerd. :confused:
 
Titel van je vraag klopt niet :D je laptop leest vast nog wel DVD's alleen die Vista recovery DVD's zijn er om je Vista besturings systeem te herstellen in geval van fouten.
En niet om het Vista besturingsystem over een nieuwer besturings systeem heen te zetten.

Je zult opnieuw moeten formateren en aan een Vista installatie DVD zien te geraken.
Hierna de Acer recovery tool downloaden en je recovery DVD'd weer draaien, echter kun je dit dan ook achterwegen laten en de juiste Acer drivers downloaden.

Je had beter van tevoren een Image van je Vista systeem kunnen maken voordat je windows 7 had geinstalleeerd. :confused:

Oke ben ik toch weer wat wijzer geworden, maar windows 7 heeft een mapje old_windows (of anders om) aangemaakt als back-up. Is het dan mogelijk om deze bestanden op een cd te zetten of moet ik eerst nog een Vista installatie cd vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan