laptop liep vast, start op in systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiobart

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
Toen ik deze middag terug op mijn laptop iets wilde opzoeken, stelde ik vast dat hij volledig vastgelopen was, kon niets meer aanklikken, heb mijn laptop volledig uitgelegd.

Wanneer ik mijn laptop opstart, dan start er na enige tijd een zwart scherm met witte balk met bovenstaande tekst: bestanden laden, dan verschijnt er een venster met "opstartherstel" (grijze windows achtergrond), dan doet hij een controle van enkele seconden, en dan krijg ik de boodschap in het venster "opstartherstel" dat men computer niet automatisch kan hersteld worden.
Er staat: Als u onlangs een apparaat, zoals een camera of draagbare muziekspele, aan deze computer hebt aangesloten, dient u dit te verwijderen. Start vervolgens uw computer opnieuw op. Als dit bericht opnieuw wordt weergegeven, dient u contact op te nemen met de systeembeheerder, of voer "hp Recovery Mananger" uit.
Dan krijg ik nog twee blauwe linken aangeboden:

Diagnose- en hersteldetails weergeven
+
Geavanceerde opties voor systeemherstel weergeven.

Als ik op die laatste link klik, moet ik mijn toetsenbordindeling kiezen, vervolgens mijn wachtwoord invullen en dan verschijnt er terug een nieuw venster "Opties voor Systeemherstel (grijze windows achtergrond). Daar krijg ik verschillende linken, zoals opstartherstel( werkt niet), systeem herstel (als ik dit doe, dan vind hij geen herstelpunt op mijn c schijf), windows complete pc terugzetten (heb geen backup), hulpprogramma windows geheugencontrole (als ik dit doe, dan controleer hij mijn laptop, maar sluit hij af na testfase en vind hij geen fouten), opdrachtprompt en hp recovery manager (format van c)

Wat kan ik doen om mijn bestanden op c schijf te behouden en om terug normaal in windows te geraken? Wie kan mij helpen? Misschien kan iemand me helpen in opdrachtprompt?

Dank bij voorbaat.

Heb je al eens geprobeerd in veilige modus of laatst werkende configuratie op te starten?

ja heb zojuist de F8 ingehouden en de opties die u aanwijst en nog andere opties uitgeprobeerd, maar ik kom steeds op dat scherm terecht waar hij begint op fouten te controleren en dan na enkele seconden terug op da venster systeemherstel terechtkomt en waar ik die twee blauwe linkjes krijg.

Ik weet niet of het volgende helpt maar its worth a short :P

Haal de accu van de laptop er 5 min uit en stop hem daarna weer terug.
Heb je ook gecontroleerd op usb sticks / sd cards in de laptop?

Wat moet ik controleren? of er usb/sd cards in de laptop aanwezig zijn? neen, er zijn geen enkele ingeplugd in laptop.

Heb de batterij uit men laptop gehaald voor zeker 5 min, maar nog steeds hetzelfde eindresultaat, komt terug op dat scherm terecht met opstartherstel.

als ik "opstarten in veilige modus met opdrachtprompt" kies in het opstartmenu, dan krijg ik het zelfde eindresultaat. maar bij opties voor systeemherstel kan ik daar dan opdrachtprompt kiezen, als ik dit open, dan staat er boven in blauwe balkje: Administrator : X:\windows\system32\cmd.exe
in het zwarte veld staat: X:\windows\system32>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan