Laptop loop vast na plaatsen extra geheugenmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjpientrien

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Ik heb onlangs een Acer Extensa 5230E aangeschaft,met 1 GB werkgeheugen standaard.
Nu arriveerde gisteren mijn bestelde geheugen,Micron Technologies 1GB DDR2 667MHz-PC2-5300 (SODIMM),maar toen ik deze eenmaal geplaatst had,begon mijn laptop foutmeldingen te geven.
Ik heb niet direct het idee gehad dat dit door het nieuwe werkgeheugen kon komen,en heb geprobeerd om mijn laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.Na enkele pogingen van de computer om de installatie te voltooien,kreeg ik de melding:

Error: 0 x D000000D

Nadat ik de 2e module weer verwijderd had,kon ik windows wel opnieuw installeren,maar is er geen manier om het aangeschafte geheugen toch te kunnen plaatsen,zonder dat mijn systeem crashet?

Ik heb onlangs een Acer Extensa 5230E aangeschaft,met 1 GB werkgeheugen standaard.
Nu arriveerde gisteren mijn bestelde geheugen,Micron Technologies 1GB DDR2 667MHz-PC2-5300 (SODIMM),maar toen ik deze eenmaal geplaatst had,begon mijn laptop foutmeldingen te geven.
Ik heb niet direct het idee gehad dat dit door het nieuwe werkgeheugen kon komen,en heb geprobeerd om mijn laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.Na enkele pogingen van de computer om de installatie te voltooien,kreeg ik de melding:

Error: 0 x D000000D

Nadat ik de 2e module weer verwijderd had,kon ik windows wel opnieuw installeren,maar is er geen manier om het aangeschafte geheugen toch te kunnen plaatsen,zonder dat mijn systeem crashet?

Ik moet je helaas teleurstellen, het geheugen dat je hebt besteld is niet compatibel met je laptop. Om het zeker te weten kun je ook de originele geheugenchip ( die er al in zat bij de aanschaf van je laptop ) er uit halen en de nieuwe er in te doen. Indien je laptop niet opstart, of foutmeldingen gaat geven, dan is het verstandig je geheugehchip terug te sturen en de juiste te bestellen.

Deze chip 1GB MEMORY MODULE STD 200P DDR2 667 SO-DIMM van Transcend is zeker wel compatibel met je laptop en kost momenteel rond de € 29,00

Succes !

Maar ik heb het type geheugen gekozen aan de hand van een configurator,deze gaf het soort geheugen dat ik nodig had.heb vervolgens ook contact opgenomen met een computerwinkel uit de buurt en deze vertelde mij dat dat het juiste soort geheugen was voor mijn computer.Het nieuwe kaartje ziet er precies hetzelfde uit,en past ook in het geheugenslot...De computer gaf ook aan dat de hoeveelheid RAM-geheugen 2 GB was,dus dan zou het toch goed moeten zijn? Of moet ik nog een handeling uitvoeren nadat ik het kaartje heb geplaatst?

Normaal gesproken zou je geen handeling meer moeten uitvoeren nadat je het geheugen hebt geplaatst. Je PC start dus wel op begrijp ik en geeft het juiste aantal GB aan geheugen weer bij het opstarten.

Probeer eens alleen op te starten met de nieuwe geheugenchip, als dit niet werkt dan zou ik toch de chip omruilen i.v.m. een mankement in de chip zelf. Je kunt dit probleem aangeven bij de computerwinkel waar je de chip hebt gekocht, ze kunnen hem dan omruilen voor een ander exemplaar. Indien het probleem zich nog steeds voordoet dan zou het kunnen zijn dat de chip niet compatibel is of dat je je laptop aan Acer moet terugsturen om het probleem op te lossen.

Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan