Laptop loopt continu vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb hier een laptop staan, acer aspire 7750G. (1 jaar oud)
Nu wil het probleem dat ie een keer niet meer wou opstarten. Ik heb systeemherstel gedaan. Sinds dien loop ie continu vat.
Wat er gebeurd is dat de muis gewoon werkt of een rondjes wordt en verder kan ik niks meer doen.
Taakbalk komt ook niet meer omhoog en ik kan niks aanklikken. CTRL ALT DEL geeft ook geen reactie.

Ik heb al Malwarebytes, Norton antivirus en cCleaner erover gehaald maar dit gaf heen resultaat.
Heeft er iemand nog een suggestie wat ik hiertegen kan doen? Want het begint te irriteren dat ik na een half uur niks meer kan doen.

Groeten,
Niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wat ik zelf zou doen is beginnen met een schone Windows installatie dus geen systeem herstel maar een verse installatie van Windows
Gewoon om er zeker van te zijn dat het niet aan je Windows installatie of corrupte drivers ligt.
Dit is denk ik de snelste oplossing naar een goed draaiend systeem.
In plaats van allemaal programma te laten draaien en het uit te zoeken en het achteraf gewoon een fout in je Windows installatie was of een corrupte driver.
Maak natuurlijk wel even een back-up van alles wat je wil bewaren.

Te checken oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig vastlopen:

1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
    Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
  2. Check het geheugen van de computer met Memtest86. Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
  3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
  4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
  5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier:
    • chkdsk c:\ /r &
    • sfc /scannow
  6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
  7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
    Klik hier en schakel uit: beide
    • Instellingen voor selectieve USB-onderbreking &
    • Link Power State Management
    Herstart om te kijken of het probleem is opgelost.

Opnieuw installeren of repareren van de installatie is helaas geen optie, want ik heb geen installatie cd van Windows liggen.
Heb wel een CD van Windows 8 maar ik draai zelf windows 7 en de licentie is al gebruikt. Daar kan ik niks mee lijkt me, of wel?

Schone opstarten en alles updaten ga ik uiteraard doen.

Je kunt van het internet wel een dvd downloaden & branden hoor.

Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
*Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier staat een handleiding hoe dit te branden.

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\gast0446\Downloads moet je het volgende zien staan:
eicfg_remover.c
eicfg_remover.exe
eicfg_remover.sha1
readme.txt
X17-xxxxx.iso

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt . ik ga er naar kijken.
Ik het ook mogelijk om windows enkel te herstellen?
Want helemaal opnieuw installeren geeft ook weer zo een gedoe

Ik het ook mogelijk om windows enkel te herstellen?
Jazeker.

Zo kun je het best een reparatie-installatie Windows 7 uitvoeren. Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info. Klik bij dit venster voor Upgrade uitvoeren(!)
Na de installatie:

1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf
    c:\windows.old
    c:\$INPLACE.~TR & (verborgen; klik hier voor info)
    C:\WINDOWS.~Q. (verborgen)
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar

Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Hier staat beschreven hoe je je activatiebestanden kunt backuppen.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden.
Ik heb gehele schijcontrole uitgevoerd op de C schijf, het duurde wel 6 uur maar gelukkig heb ik nu nergens meer last van.
Denk dat ik dat maar eens met regelmaat ga doen om dit soort dingen te voorkomen.

Groeten,
Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan