laptop loopt heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb een Gericom laptop die na een tijdje uitvalt. Het plastic rond de processor, intel 1,7 wordt heel erg warm, de ventilator werkt nog goed, alhoewel hij altijd blijft draaien en wanneer ik de laptop opstart begint ook de ventilator onmiddellijk te draaien.
Nu heb ik de koeling eraf gehaald en kwam ook de processor los.
Die heb ik er terug opgezet, er waren geen pennetjes krom en hij valt mooi in de gaatjes, maar zit vrij los, hij klikt er niet in, ....en hij doet het niet meer.
De ventilator start maar de laptop start niet op.
Ik zou hem kunnen weg doen om te repareren maar hij is al van 2002 en heeft niet zo veel waarde, maar ik zou hem alleen gebruiken om via mic. opnames te maken.
vraag: Moet ik ergens op drukken als de processor eraf geweest is?
Kan een processor oververhit worden ondanks dat de koeling nog goed werkt?

De processor zelf hoef je niet hard aan te drukken. Het is wel normaal dat de koeling van de processor stevig vast hoort te zitten. Als je een CPU fan in een normale pc zal plaatsen moet je wel degelijk kracht zetten om hem vast te krijgen. En je hoort dan zeker een klik. Voor een laptop weet ik dit niet.

Een processor kan zeker overhit raken met een normale koeling. Denk aan zwaar gebruik. Als je de hele dag de laptop aan hebt staan en dan vervolgens daarop regelmatig zware programma's draait, dan kan de temp flink oplopen. En bij een laptop is dit nog erger dan bij een pc, aangezien de warmte afvoer bij laptops vaak gewoon slechter is dan bij pc's.

Als je de processor hebt gedemonteerd zul je ook nieuwe koelpasta aan moeten brengen want anders kan die zijn warmte niet kwijt.
En op passen voor statische elektriciteit nooit je processor on beschermd aan raken dat kun je hem al op blazen gebruik een polsbandje of houd je handen even aan de radiator van de cv.
Stekker en accu uit de laptop.

Ik heb de processor teruggestoken maar nu doet hij het niet meer, ik denk dat ik hem maar ergens binnendoe.
Kan een processor wegens een interne fout ook heet lopen?

Als je laptop overhit raakt, kan dat een aantal oorzaken hebben. Als je je laptop op schoot hebt staan gebeurt dit nog sneller. Daarom mag een laptop eigenlijk geen laptop meer heten. Je praat nu dus over een notebook.

Maar ik heb ditzelfde probleem gehad. Ik moest hem toen inleveren bij de fabrikant, en zij hebben het verholpen. 'k Heb een week zonder notebook gezeten, maar het heeft wel geholpen.

reactie

Als je laptop helemaal niks meer doet geen beeld niks dan zit je processor niet goed vast.

Als ik het goed heb zit je laptop met een schroef vast. Dus als je die schroef een halve slag draait gaat de socket open processor erin en weer terug draaien.

Kijk of er geen stof in je koeling zit. Als de laptop het te warm krijgt blijft de fan op volle toeren draaien en valt de laptop uit.

Ik heb hem laten repareren, men heeft de processor vervangen.
Schijnbaar gebeurt dit zelden dat een processor de oorzaak is van het heet lopen.
Met de oude processor liep de temperatuur op tot boven de 90 graden.
Met de nieuwe blijft hij onder de 60. Ik heb hem al 2 uur laten proefdraaien en hij deed het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan