Laptop loopt leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Bij mijn oude laptop had ik het problemeem dat de accu dood was. De laptop was een aantal weken buiten gebruik geweest. Ik heb een nieuwe accu gekregen maar het "leegloop" probleem leek aanwezig te blijven. Ik heb het een keer meegemaakt dat toen ik in Windows aankwam de accu op 0% stond en dat deze zonder netstroom dus helemaal niet wilde opstarten.

Ik dacht altijd dat dit aan de laptop lag.. Echter: met mijn nieuwe laptop lijk ik hetzelfde probleem te hebben!! De accu is 100%, ik gebruik de laptop twee weekjes niet en er is nog een schamele 50% over. Dat er iets van energieverlies plaatsvindt, vind ik acceptabel. Maar dit lijkt me overdreven..

De laptop's draaien beide Win Vista maar het systeem wordt echt -uitgeschakeld- (dus geen slaapstand, sluimerstand of hybride slaapstand).

Vista? Laptop? Accu?

Batterijen lopen leeg ook al gebruik je ze niet. Hier kun je niets aan doen.

Je kunt proberen om de accu er eens uit te halen als je hem een tijd niet gaat gebruiken en dan kijken of dat nog iets scheelt, wel eerst opladen natuurlijk. Het kan zijn dat de laptop ook als staat hij uit nog wat stroom gebruikt.

Zoals ik zei, dat het gebeurt vind ik niet zo erg, dat is bekend. De snelheid waarmee het echter gebeurt verbaast mij zeer.

Ik heb niet het idee dat dit in het verleden ook zo was.

Daar mijn oude laptop accu hierdoor is overleden (zeer waarschijnlijk, over uitgeput) wil ik voorkomen dat hetzelfde gebeurt met mijn nieuwe laptop.

Beide accu's zijn nieuw, slijtage is dus niet aan de orde...
Overigens is het probleem dat daar beschreven wordt een ander probleem dan dat van mij....

Er zit meestal niet voor niets maar 6 maanden garantie op een nieuwe accu.

Het hangt er ook vanaf hoe je om gaat met een nieuwe accu.
Een nieuwe accu dien je altijd eerst 100% te laden en daarna weer helemaal leeg te laten lopen. Daarna weer 100% laden en dan pas gebruiken.

Er zit meen ik een soort geheugen in een batterij en door deze mannier van opladen wordt dat goed geregistreerd en maak je voor de volle 100% gebruik van de accu. Als je dat niet doet dan krijg je eerder een melding dat de accu leeg is.

Je kunt dat eens proberen en anders als ze nieuwe zijn contact opnemen met de leverancier dat je deze problemen ervaart.

Ik heb netjes de "voorschriften" gevolgd bij de nieuwe accu.
Voordat ik Sony opbel wilde ik eens zien of meer mensen dit probleem hadden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan