Laptop loopt steeds vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo allemaal,

ik zit met een laptop die om de haverklap vast loopt. Elke keer op een willekeurig moment,het is dus niet dat ik een specifieke of extra zware bewerking uitvoer. De cursor blijft gewoon hangen, het beeld ook en ik kan er dus niks meer mee. Waar kan dit probleem aan liggen?

Er stond windows vista op, daar ben ik sowieso zelf absoluut geen fan van en ik heb de C schijf geformateerd en windows XP er opnieuw opgezet. Alle nieuwste windows updates staan er inmiddels wel weer op. En nog steeds doet het probleem zich voor. Ik heb het programmaatje memtest inmiddels al geprobeerd omdat ik een fout in het geheugen vermoedde maar daar bleek niks mee aan de hand te zijn.

Kan iemand me helpen of op weg helpen?

Groeten!

Heb je ook alle benodigde hardware drivers voor XP geinstalleerd?

Ja dat heb ik. Heb net ook even met HD Check de hardeschijf getest en ook die test gaf geen fout aan.

Ook de chipset drivers? Welke laptop is het precies?

Laatst bewerkt:
Ja, maar heb even een aantal drivers waar een nieuwere versie van was geupdate. Voorlopig loopt hij nog zonder vast te lopen dus ik zal het is even aankijken. Als hij weer vastloopt post ik het direct. Het is een chiliGREEN Mobilitas 670SU WX. Ik had nog nooit van het merk gehoord maar hij is van mijn zwager, die heeft hem via zijn werk gekregen.

Hoewel minder frequent dan voorheen loopt hij nog steeds af en toe vast. Verschil is echter dat hij bij de keren dat hij nu is vastgelopen nu ook uit zichzelf weer opnieuw opstart. Dus het probleem is nog niet opgelost.

Ben toch benieuwd naar merk eb type van de laptop zelf.

Dat chiliGREEN Mobilitas 670SU WX is je draadloze internet kaart

Haha sorry. Dat is minder slim van mij.. Stond onder op de laptop dus dacht dat zal het wel zijn. Dit zijn wat meer gegevens:

Notebook chili green Model M67SU WX (in de handleiding Model C).
Nvidia GeForce Go 7300
2 processors Intel Core TM 2 CPU T5300 1.73 Ghz
2046 MB geheugen
160 Gb harde schijf

En begonnen meer ALS EERSTE de chipset drivers of moederbord drivers te installeren en PAS DAARNA de andere drivers?

Volgens mij wel maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Is dat essentieel?

Oke. Enige oplossing is weer opnieuw formateren en opnieuw xp installeren? :o

Alles gedaan zoals gezegd. Windows Xp zo recent mogelijk geupdate en een virusscan eroverheen. En hij blijft vastlopen.. Iemand nog andere tips/suggesties/oplossingen?

In ieder geval bedankt zover!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan