Laptop loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan258

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2010
Hallo,

Mijn laptop loopt steeds vast, beeld bevriest.
Het is een Toshiba M30x-102. Heb het geheugen en harde schijf vervangen.
Ik heb XP home opnieuw geinstalleerd. Steeds nog hetzelfde probleem.
Memtest laten draaien en geen fouten.

Wie weet wat ik nog meer kan proberen?

Misschien een hardware fout? Probeer eens een linux live cd te draaien en kijk dan of het probleem zich nog voordoet. Bekende live distro's zijn Knoppix of Ubuntu.

Hallo Lutz,

Kan wel eens kijken of dat iets uitmaakt.
Het is wel zo dat tijdens het installeren van xp de laptop niet vastloopt. Alleen als hij opgetstart is. Soms direct, soms na een half uur.

Laat eens memtest een paar uren draaien, bij voorbeld over nacht. Een courante versie van memtest staat volgens mij op de Ubuntu CD. Misschien heb je toch een geheugenprobleem. Hoor je weleens dat de ventilator aangaat?

Hallo Lutz,

Tijdens normaal gebruik gaat de ventilator af en toe aan. Als de laptop vast loopt gaat de ventilator aan. Na enige tijd gaat de ventilator iets harder draaien. Daarna veranderd er niets meer. Uitzetten kan alleen met 5 seconden aan/uit knop ingedrukt te houden.

Heb de laptop met 3 verschillende geheugenmodules getest. Met steeds hetzelfde resultaat. Lijkt mij sterk dat het dan aan het geheugen ligt.
Ook geprobeerd met het virtueel geheugen uitgeschakeld. Maakt ook niets uit.

Net de wifi print verwijderd, maar dat maakt ook niets uit.

Hallo

Veel mogelijkheden resteren u niet meer ....

Controleer de heatpipe , ventilators en aanzuigopeningen op zuiverheid.

Controleer of de thermisch geleidende pasta niet is uitgedroogd van c.p.u./g.p.u. en chipset.

Indien dan nog steeds problemen , dan dient de laptop te worden gedemonteerd , en integraal gecontroleerd op defekte soldeerverbindingen , condensatoren ,etc...

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Zal wel eens kijken of ik iets kan vinden. Kans lijkt mij maar klein. Zitten nogal wat soldeerverbindingen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan