Laptop loopt vaak vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smucked

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Mijn laptop (een HP Pavilion dv6-6b41ed) loopt soms vast. Gisteren liep hij zelfs zo ver vast dat er een systeemherstel van te pas moest komen voor het opstarten. De foutmeldingen van toen zal ik bijvoegen.

Alleen nu vraag ik me af of dit een softwarematisch probleem is of een hardware probleem?

Kon op google niet de goede google-search vinden om te gebruiken voor mijn foutmelding. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

photo 1.jpg

photo 5.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb nu net windows geheugen controle uitgevoerd en deze geeft geen fouten aan.

3 mogelijkheden,

scan eens met super anti spyware (volledige scan)

voor ook eens een hdd check uit, misschien heb je een keer met de laptop gestoten of is de hdd beschadigd door een val (gebeurde bij mij ook regelmatig hoor:)

en kijk welke software je net voor dit probleem geinstalleerd / geupdate hebt, (misschien zelfs windows ) en verwijder deze software,

heb je misschien meerdere virusscanners draaien, (al zou het software matig zijn) dit veroorzaakt namelijk ook wel een problemen

succes ,,

gr gast0171

Hoi,

Tot op heden geen last van vastlopers maar nu ik al jouw stappen ben ondergaan maakt iets in mijn laptop veel lawaai. Eerlijk gezegd weet ik niet of het de ventilator is of harde schijf, maar de ventilator heb ik nog nooit dit soort geluid horen geven. Ik voeg een klein bestandje toe. (niet al te goede kwaliteit)

Kon hem niet bijvoegen dus via deze link:

Geluid 1

Geluid 2

Sorry klinkt misschien niet heel ernstig maar geloof me, het gaat echt heel hard en is een heel raar geluid. Ik heb geen audio-opname apparatuur dus erg hoge kwaliteit kan ik niet geven.

Hopelijk kan iemand me helpen :(!

na welke stap is hij dit geluid gaan maken?

klinkt als een ventilator. het eerste geluid,

als ik naar de 2e link luister zou ik zeggen ... HDD. met een zeer ernstige fout in de hardware.

(kapot dus)

wat je kunt proberen is te achterhalen waar het geluid vandaan komt.
(aan de onderkant op de plek van de ventilator luisteren en op de plek waar de hdd bevestigd is.

en vertel me dan maar waar het geluid het meest hard / duidelijk is.
(maak bijv een foto van de onderkant, en dan een pijl in bijlage waar het geluid vandaan komt?

als het inderdaad de hardeschijf is zou IK deze als de accu eruit is en de stroom los is, de hdd eruit halen.
(schroefje onderop los en dan klep er af, hdd rustig naar achter schuiven en niet gelijk omhoog tillen want dan heb je kans dat die afbreekt. en dan kijken of het geluid is opgehouden (aanzetten zonder hdd) daarna kun je hem ook gewoon via de uit/aan knop uitschakelen. en dan alles weer terug plaatsen

ohja, had superantispyware nog virussen gevonden behalve tracking.cookies?

je hebt in superanti spyware ook bepaalde herstel opties zitten,

daarin kun je bepaalde systeeminstellingen naar de standaard herstellen.

en nog wat, waren en nog hdd fouten gevonden?

gr robert

Laatst bewerkt:
Hoi Robert,

Ik was eigenlijk te ongeduldig en bang dat het mijn harde schijf zou zijn. Ik heb er voor gekozen om meteen terug naar de Mediamarkt te gaan.. De laptop is nog maar 3 maanden oud dus wilde de risico niet nemen dat (als ik het zelf openmaak) de garanatie vervalt.

de testen waren trouwens allemaal negatief. Alleen inderdaad wat tracking cookies gevonden. De HDD had zelf ook geen fout geconstateerd.

De mediamarkt vertelde dat het de ventilator was en dat als de harde schijf te warm werd hij blijkbaar ook kan freezen. Ik neem dat dan maar aan. Hij moest opgestuurd worden en dan krijg ik van HP wel te horen wat er mis was. :( Er wordt ook meteen gecontroleerd of de HDD schade heeft opgelopen en correct werkt. Heb gelukkig alles als back-up op een externe schijf dus veel data-verlies heb ik niet.

Heb nu een leen-laptop gekregen. Dus ik weet niet echt het probleem, maar wilde ook niet wachten tot het verergerd zou zijn.

Trouwens erg bedankt dat je zoveel moeite voor me doet! :) Dank je wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan