Laptop loopt vast bij typen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi007

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hoi, ik heb mijn "oude" laptop er is bij gepakt en wou hem even opschonen door er een nieuw besturingssysteem op te zetten. Ik heb er nu Windows 8 64 bit opstaan, alles werkt perfect alleen als ik bij woordjesleren.nl een tijdje bezig ben loopt heel mijn laptop vast en moet ik de aan/uit knop inhouden (wat ik liever niet doe) zelfs Ctr - alt - del werkt niet. Ik heb het ook al geprobeert met het programma Teach 2000 wat precies hetzelfde is maar dan gebeurde het net zo goed. Eerst dacht ik dat het aan Google Chrome lag dus ben ik over gestapt naar internet explorer, het gebeurde weer. Ik heb Avast laten scannen maar die had ook niets. Ik vind dit echt jammer want ik wou deze laptop gebruiken om mee te leren.
Ik heb een Asus Pro 50g.
Alvast bedankt ;)

Hallo,

wat bedoel je met "oude"? Veel oude computers kunnen nieuwere besturingssystemen niet goed aan. Als het verder prima werkt kan het een driver foutje zijn, of te weinig geheugen. Het kan ook zijn dat je te snel typt, dat de processor het niet bij kan houden.

mvg,

Martin de Groot

Heey, heel erg bedankt dat je reageert.
Het was ook een soort experiment of mijn laptop het aan kan, ik denk niet dat het aan het typen of de processor ligt. Driver foutje zou kunnen, enig idee wat voor driver ik zou kunnen missen? (Java geupdated naar de laatste versie)
M.v.g
Remi

Test het geheugen eens met memtest86, misschien crasht ie daarom...

Heb ik gedaan alleen bij 96% klikte ik het perongeluk weg (toetsenbord schoonmaak) Maar er waren toen 0 errors.

Tja..... niet 100% gedaan is in feite niet getest..... dus opnieuw zou ik zeggen imho.....

Ik heb die scan nog niet gedaan omdat ik er nog niet veel tijd voor had. Alleen mijn laptop ging ineens opnieuw opstarten 2x achter elkaar, ik de melding stond iets van MEMORY dus ik denk toch dat er daar wat mis is. Wat kan ik daar aan doen?

Kijk eens of er 2 modules inzitten en test ze dan 1 voor 1....
Het ZOU kunnen dat er een stuk is, maar omdat de scan niet af was, weet je het niet 100% zeker.
Of leen een reepje van het zelfde van iemand die er nog een heeft liggen.

Ik heb laatst voor dat ik Windows 8 installeerde mijn laptop opengemaakt en alle stof enzo weggehaald (Laptop werd heel warm). Toen heb ik 2 modules gezien en eentje had ik er even uit gehaalt om te kijken wat er op stond, miss is er vanaf toen iets fout gegaan?

Mooi...
Zit er 2 GB geheugen in?
Is mss toch wat krap voor Windows 8 64 bit....
Probeer eens of de 32bits wel stabiel is?

Er zit 3 GB geheugen in.
Het zou kunnen alleen als het enige probleem voorkomt bij woordjesleren.nl (Ik heb het nog nergens anders megemaakt).
Ik heb het trouwens al een tijdje niet gehad, ik ben ook al een tijdje niet meer op woordjesleren.nl geweest.
Bedoel je dat ik een hele nieuwe windows 8 moet installeren en aanschaffen?
M.v.g
Remi

Windows 8

Het volgende is vereist als je Windows 8 op je pc wilt installeren:

Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller met ondersteuning voor PAE, NX en SSE2 (meer info)

RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bits) of 2 GB (64-bits)

Beschikbare schijfruimte: 16 GB (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Grafische kaart: Microsoft DirectX 9 grafisch apparaat met WDDM-stuurprogramma

Dat staat op de Microsoft site.
Ik heb 3 Gb dat zou goed moeten gaan toch?
En derest heb ik :
Intel (R) Pentium (R) Dual CPU T3200 @ 2.00GHz 2.00GHz
140 GB harde schijf ( Best weinig haha)

Zou genoeg moeten zijn.
Zit er dan iets in het script van woordjesleren.nl dat ie daar over struikelt?
En Firefox?
Je zou nog eens met Malwarebytes kunnen kijken....

Ik kan met andere laptops wel eindeloos op die site oefenen enzo.
Ik zal kijken met firefox en Malwarebytes laten scannen.
Bedankt voor je hulp trouwens :D

Malwarebytes had geen infecties opgemerkt. Ik heb het probleem al een tijdje niet meer gehad, miss was de site een dag even de weg kwijt ofzo.
Hartelijk bedankt :D

Ik zet de topic als opgelost
M.v.g
Remi ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan