Laptop loopt vast bij windows opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liaantje

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een hele oude laser laptop waar al mijn belangrijke documenten op staan (krijg over een week een externe harde schijf) en nu kan ik mijn laptop opeens niet meer opstarten.

Hij heeft altijd aangesloten gestaan op internet (gebruikt als desktop) en ik heb hem er afgehaald om hem ergens mee naartoe te nemen en opeens doet hij het niet meer.

Ik druk op de startknop, krijg een zwart scherm, moet dan op f1 drukken om verder te gaan want laptop is niet goed afgelsoten. Dan heb ik 4 keuzes, waaronder normaal en opstarten in veilige modus. Heb ze allemaal geprobeerd en krijg iedere keer het windows opstartscherm met de blauwe zandloperbalk te zien, en daar loopt hij dan op vast.. In veilige modus heb ik nog wel keuzes maar wat ik ook probeer hij omt steeds weer op dat opstartscherm terecht.

Nu kan die hele T... laptop me gestolen worden maar ik wil erg graag mijn foto's, filmpjes en studiedocumenten er af kunnen halen en op een externe harde schijf zetten... Hoe krijg ik dat voor elkaar als hij niet opstart!!!????

Help!!!
 
Er zijn verloopstekkers die van de aansluiting van een laptop een standaard IDE aansluiting maken, hiermee kun je de harde schijf in een normale PC doen. Een andere optie is de harde schijf tijdelijk in een externe USB behuizing voor 2,5" schijven te plaatsen en daarna als externe schijf proberen uit te lezen.
 
Zet dit progje, en dan voor DOS, eens op een opstartflop erbij, en probeer hem hiermee weer toegankelijk te maken.

Welk OS wordt/werd er op gebruikt?
 
Dat zou dus betekenen dat ik mijn laptop open moet maken.. Nou ben ik zelf echt A-technisch dus als ik dit zelf op wil lossen dan gaat dat dus niet lukken....

Is er geen manier waarop ik gewoon het opstart probleem op kan lossen, al is het maar tijdelijk, bv net zo lang tot ik al mijn documenten op die externe harde schijf (gewoon zo'n USB ding) heb gezet? Zit nota bene maar 1 usb poort op die laptop. Maar wel windows XP draaien...
 
Met de XP cd opstarten, en naar de repair/herstel console gaan, en daar fixmbr, en fixboot intrommelen, en kijken of het heeft geholpen.

Het is eventueel ook mogelijk, dat de configuratiebestanden zijn beschadigd, maar dan zou je daar een melding van krijgen.
 
haha, laat ik het zo zeggen, de helft van jullie adviezen is absoluut Chinees voor mij :)
 
Ok gaan we dat wel eerst proberen, mocht het niet lukken dan kom ik gewoon weer hier terug, alvast dank!
 
Eerst in de bios de bootsequence aanpassen, zodat de cdrom als eerste opstart.
Plaats de Windows XP Setup CD in de CD-ROM drive
Start de PC opnieuw vanaf de CD-ROM
In het volgende scherm drukt je op R om Windows XP te repareren
Geef het wachtwoord van het Administrator account, indien bij installatie opgegeven, en druk dan ENTER

Even wachten, en dan krijg je een C prompt.
 
Ik ga gewoon alles proberen, 1 voor 1... Alvast dank voor jullie hulp!! Moet en zal het zelf oplossen, wil niet bij een winkel aankomen en er dan na 100 euro armer te zijn geworden achter komen dat ik het ook zelf had gekunt!!

Heb laptop niet bij de hand nu, maar geloof dat ik wel een soort foutmelding (op zwart scherm) kreeg.. Als daar nou stond dat de configuratiebestanden zijn beschadigd??? Wat kan ik dan doen?
 
Ik ben meer het voorzichtige type. Je schrijft dat het een 'hele oude laptop' is, met dus een hele oude schijf. Als het probleem bij de schijf zelf ligt kan elke schrijf/lees actie de schade alleen maar erger maken.

Door eerst een backup te maken via een andere PC heb je meer kans dat je bestanden kunt veilig stellen. Daarna kun je altijd nog gaan rommelen. Je hoeft hiervoor echt niet direct naar een winkel te rennen, wellicht heb je in je kennissenkring iemand die je kan helpen.
 
De schijf in een andere pc erbij hangen, d.m.v. een adapter/verloop.:evil: :D , geintje.

Of dit even nalezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan