Laptop loopt vast met accu erin

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Veli

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Nu ben ik een laptop aan het repareren die direct bij het inloggen vastloopt. Ik ben er achtergekomen dat dit gebeurd als de accu erin zit. Zonder de accu erin, dus alleen op netspanning start hij wel gewoon op en is de laptop gewoon zoals hij moet zijn. OOK start het goed op MET de accu erin in de veilige modus. Er zit verder een clean Windows op. Zwaarste programma is office 2007. Virus scanner en verder geen poespas.

Nou zou ik in eerste instantie kunnen zeggen dat de accu defect is en dat de laptop in de veilige modus niet al te veel energie verbruikt en daardoor wel opstart in de veilige modus met accu erin. Maar ik ben niet overtuigd van mijn eigen conclusie. Zomaar een andere accu kopen is gekke werk natuurlijk als je niet zeker weet dat dit het probleem zal verhelpen.

Weet iemand hier iets over te vertellen of naar een mogelijke oorzaak?

Het betreft een Acer aspire 3630

Laatst bewerkt:
nu ben ik er achtergekomen dat als ik in apparaat beheer; accu die voldoet aan microsoft acpi uitschakel, het dan wel helemaal in orde is. dus dan werk alles goed met accu erin.

nu vraag ik me toch af hoe dit kan, want met dezelfde windows versie was dit voorheen geen probleem.

Heb je wel de juiste chipsetdrivers geinstalleerd?

Heb je wel de juiste chipsetdrivers geinstalleerd?

nou de drivers zijn niet los geinstalleerd, maar gewoon via "erecovery" van acer, dus voorheen zaten er ook precies dezelfde drivers op. enige wat anders is dat er orgineel service pak 2 op zit en nu service pak 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan