Laptop loopt vast tijdens opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nigel010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2014
De laatste weken loopt mijn laptop bij het opladen steeds vast. Als mijn laptop in de oplader zit, terwijl ik ermee bezig ben, staat hij binnen een kwartier stil. Mijn beeld blijft dan stilstaan en ik kan mijn cursor ook niet meer bewegen. De laptop reageert dan gewoon nergens op. Op het moment dat ik mijn laptop oplaad terwijl deze uitstaat en ik haal daarna de oplader eruit en ga er dan mee aan het werk dan is er niks aan de hand. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Heb zelf namelijk niet zo veel verstand van computers. (Windows Vista, HP laptop)

Ik zou verwachten dat de oplader/adapter niet goed (meer) is, dus te laag voltage levert, te weinig vermogen etc.

Gegeven Vista zou ik vermoeden dat die adapter al lang in gebruik is, dus zou ik op zoek gaan naar een vervanger (bijv. op Marktplaats), liefst meteen eentje die hoort bij de laptop die je hebt, dus niet een no-name adapter.

Natuurlijk kun je (als je zo'n ding hebt en er mee om weet te gaan) wat tests doen op de huidige adapter met een multimeter.

Tijs.

Ik vermoed een breuk in de kabel van je adapter!
Op kortsluiting hangt je laptop namelijk..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan