Laptop maakt geen verbinding met ethernet kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divini

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Goedenavond,

Ik maak gebruik van glasvezel internet en een KPN Experia Box. Als mijn ethernet kabel aangesloten zit op het kastje waar ik tv via kijk dan doet de tv het prima, zonder haperingen. De ethernet kabel werkt dus gewoon prima. Zodra ik de ethernet kabel dan uit het tv kastje haal en aansluit op mijn laptop dan doet die het niet.

De ethernet kabel doet het dus wel op het tv kastje maar niet op mijn laptop. Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet.

Heb je al eens een andere ethernet kabel geprobeerd op je laptop? Ja, doet die het dan wel?

Het ip adres vd kabel is aan de TV toegewezen voor zoveel uren.... en nu doe je dat..
Je kunt proberen het ip adres vrij te geven met..
Start
Uitvoeren
en type dan:
ipconfig /release
en daarna
ipconfig /renew

of in de TV het netwerk afmelden...

Handiger is het om de kabel in een ander geel aansluitpunt vd Experia box te doen....of 2 kabels te gebruiken....

Wellicht een beetje dom, ben er zojuist achter gekomen dat het internet op een oudere laptop het wel gewoon doet op de ethernet kabel.

Hier had ik eerder niet aan gedacht aangezien de laptop vrij nieuw is, kan het zijn dat deze al stuk is?

Topic kan verwijderd worden. Er moest blijkbaar een lan-driver op de desbetreffende laptop geïnstalleerd worden. Toch bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan