Laptop maakt geen verbinding met mijn wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

neetjedem

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Goeiedag,

Ik heb een vraagje, want ik kom er niet uit en wordt er ******sjacherijnig van...

Ik heb een laptop met wireless verbinding. Thuis heb ik een draadloze router, ik doe de laptop open en hopla, verbinding, niks mis mee. Op mijn werkplek heb ik een wireless modem, normaal laptop open en hopla, verbinding. Maar sinds vandaag doe ik de laptop open op mijn werkplek en mijn eigen wireless modem staat wel in de lijst met gevonden netwerkverbindingen, staat ook in de lijst met voorkeursnetwerken, maar mijn laptop kiest liever de verbinding van een buurtbewoner met zeer lage ontvangst dan de mijne. Ik kan mijn netwerk kiezen wat ik wil maar hij maakt er geen verbinding mee, zelfs niet als ik op 1 meter afstand van dat ding ga staan. Er is niets verandert op mijn laptop en ook niet in de router. Wat is er gebeurt, waarom kan ik mijn eigen netwerkverbinding niet kiezen ookal staat ie wel in de lijst????? Het is een laptop met Windows XP en nog SP1 erop.

reset je router eens,dus paar minuten de stekker uit het stopcontact halen

Je zou ook eens je router - waar je geen verbinding mee krijgt - uit je lijst met 'beheerde draadloze netwerken' kunnen verwijderen. Je moet hem daarna opnieuw selecteren en een wachtwoord of sleutel opgeven (afhankelijk van je beveiliging).
Verwijder dan ook meteen de router van je buurman uit die lijst, zodat er niet meer automatisch een verbinding met die router wordt gemaakt... ;)

Ik zal deze tips maandag even in de praktijk brengen, alvast bedankt.

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben onlangs vader geworden van een prachtige dochter en heb sindsdien geen tijd meer gehad, te druk bezig met kijken naar mijn prachtige dochter, hahaha.

Het probleem is inmiddels opgelost en de laptop werkt weer fantastisch. Bedankt voor de hulp.

suc6 ermee een gefeliciteerd met bde jongste aanwinst....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan