Laptop maakt iritant geluid tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

internett

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hallo,

Als ik ga gamen gaan de temperaturen van mijn laptop naar de 70 graden en dan begint mijn laptop een iritant geluid te produceren.
Als ik alleen maar aan het browsen ben zitten de temperaturen ook rond de 50-55 graden.

Mijn laptop is nu 3 maanden oud.

Specs:

Windows 7 64 bit
Intel(R) Core(TM) i7-3630QM CPU @ 2.40 Ghz (8CPUs)
8 GB RAM
Nvidia Geforce GTX 660m
Intel(r) HD Graphics 4000
Intel(R) 7 series chipset family SATA AHCI Controller
128 GB SSD
500 GB HDD

Hoe kan ik van deze hoge temperaturen en het iritante geluid wat er bij komt afkomen?

Even hier wat leuks tussenuit pikken;) extra coolertje, wordt ie niet zo heet.
Dat "irritante" geluid is omdat de fan dan te hard moet werken om de laptop cool te houden.

wat is het merk van je laptop?
en 70 graden voor een laptop is gewoon normaal tijdens gamen boven de 90-100 graden zou pas niet goed zijn
mogelijk een keer stofvrij maken met een busje perslucht
of op mijn lompe boeren manier met de stofzuiger erop (zonder hem open te maken) :D

Ehm ik was niet van plan om er meer dan 25 euro aan uit te geven.. liever iets van 20 euro als dat kan?

Wat vind je van DIT? Kan je in verschillende snelheden zetten, dus als je niet games speelt, kan je hem wat trager zetten:)

Wat vind je van DIT? Kan je in verschillende snelheden zetten, dus als je niet games speelt, kan je hem wat trager zetten:)

Hoe werkt zoiets dan? Je zet het naast je laptop? Ik zie niet in hoe de onderdelen in de laptop dan significant koeler gaan worden..

Je zet hem ONDER je laptop, met 1 fan onder het normale koeler gaatje. en die andere 2 koelen de rest dan. Maar het gaat hier vooral over de processor, en daar kan je dan de fan onder zetten.

70 graden voor een laptop is gewoon normaal tijdens gamen boven de 90-100 graden zou pas niet goed zijn
mogelijk een keer stofvrij maken met een busje perslucht

ga eerst eens stofvrij maken en kijk dan nog eens naar de temps bij mij scheelde het wel 25 graden

Het stofvrij maken scheelt een paar graden maar niet veel, er zat niet zoveel stof in.

Ik denk dat ik het toch maar gewoon zo laat, ik vind het uitgeven van 20 euro alleen om af te komen van een geluidje wat overbodig zolang het niet schadelijk voor mijn laptop is.

Dankjewel voor de hulp. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan