Laptop maakt niet automatisch verbinding met Accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickBarrink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2015
Beste lezers en hopelijk helpers :)

Ik heb omdat ik boven op zolder nog al een slecht wifi signaal had een ECB300 accespoint neergezet. Deze is met een internetkabel aangesloten op ons Ziggo moden beneden. Beiden hebben dezelfde SSID en het zelfde beveiligingswachtwoord. Je zou dus zeggen dat als ik op zolder zit mijn apparatuur verbinding maakt met het AP omdat deze het sterkste signaal geeft. Mijn Android tablet, telefoon en mijn Xbox one doen dat ook netjes. Echter mijn laptop blijft in verbinding met het modem.

Als ik de verbinding verbreek met het netwerk dan geeft de laatste scan sws de verbinding met mijn AP aan omdat het bereik qua groene streepjes helemaal vol is. Echter zodra ik verbind met het netwerk dan zijn het maar 2 streepjes. Overduidelijk maakt hij dus verbinding met het modem beneden.

Kortom is de vraag hoe zorg ik ervoor dat als ik beneden zit met mijn laptop de laptop verbinding maakt met het modem beneden en zodra ik op zolder ben mijn laptop verbinding maakt met de AP net zoals mijn telefoon, tablet en xbox.

Accespoint is dus een ECB 300 die uitzend op kanaal 11. Ons modem zend uit op kanaal 1.
Mijn netwerkadapter op de laptop is een Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter. Geupdate met de laatste versie. Althans als ik op nieuwe versie zoeken druk geeft hij aan dat hij die al heeft. Ik denk persoonlijk zelf dat het een bepaalde windows configuratie is omdat mijn andere apparaten wel netjes switchen van modem naar AP.

Graag jullie hulp!

Roaming op de manier die jij doet (gebruiken we hier ook) is niet waterdicht, omdat de accesspoints onderling niet communiceren.
Ik vermoed dan ook dat je probleem (eigenlijk) niet oplosbaar is. Ik ken verder geen optie in Windows die het gedrag wat jij noemt beïnvloedt.

Wat ik zou proberen is om boven toch een ander SSID te laten uitzenden (wachtwoord mag evt. gelijk zijn aan die van de (nu aanwezige) SSD, natuurlijk) en kijken of dat beter gaat.
Natuurlijk moet je dan beide netwerken invoeren/verbinden in zowel laptop als tablets/smartphone/xbox.

Verder kun je kijken of op de website van Atheros.cz er toch nieuwere drivers zijn voor updaten via Apparaatbeheer in Windows. Fabrikanten gaan doorgaans niet verder dan versie 9.2, op de genoemde website zijn 10.x versies te vinden. Nogmaals: Ik verwacht er niet veel van (zie eerste paragraaf), maar kan ook geprobeerd worden.
Kijk verder goed waar je op klikt, want die site heeft best veel reclame erop.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan