Laptop maakt piepgeluid en valt hierna weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stub

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik de laatste dagen vaker last van het feit dat mijn laptop op een gegeven moment begint te piepen (of in ieder geval een geluid maakt wat niet hoort). Hierna kan ik de laptop nog een seconde of 10 gebruiken, het piepen gaat dan nog door. Hierna hangt hij vast en ik kan er niets meer mee. Als ik de laptop dan nog even gewoon aan laat staan, laat hij een blauw scherm zien en daar staat iets van dat de laptop is afgesloten om schade te voorkomen (ik kan van dit beeld eventueel wel eens een foto maken mocht dit nodig zijn).

Ik 'los' het probleem dan op door de laptop gewoon uit te schakelen door gewoon een aantal seconde de aan-knop in te drukken, hierna start ik de laptop dan op en dan kan ik weer verder. Hierna kan ik dan hooguit weer 2/3 uurtjes de laptop gebruiken voordat het probleem zich van voor af aan herhaalt.

Nu is mijn vraag weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

MVG,

Stub
 
Hoi,

Al eens naar de temp gekeken hou deze een in de gaten.
 
Hoi,

Al eens naar de temp gekeken hou deze een in de gaten.

U bedoelt dat ik de temperatuur dus in de gaten moet houden?

Dat kan wel eens doen, maar ik heb niet het idee dat de laptop te warm is/wordt op het moment dat het probleem zich voor doet.
 
Hoi,

Je hoeft niet te quote hoor wordt alles zo lang ,en ja je zal ergens moeten beginnen en je zou bij systeem eigenschappen het vinkje bij automatisch opstarten en herstel instelling weghalen dan krijg je de eventuele foutmelding inbeeld.
 
In de bijlage staat een foto van de foutmelding, misschien kunnen jullie daar wat meer mee.

Foto0259.jpg
 
hoogstwaarschijnlijk je harde schijf, waar komt het geluid ongeveer vandaan?
ik neem aan dat het een dell xps uit 2011 is? het lijkt een nieuw model, ga eens naar de bios en doe een hdd test, als deze slaagt moet je echt even dell gaan bellen en vooral niet aan de laptop sleutelen als je er zelf geen verstand van hebt.

ik hoor de feedback graag
 
Het geluid lijkt inderdaad vanaf de harde schijf te komen, en het is inderdaad een dell xps uit 2011.

Ik heb niet zo heel erg veel verstand van de ietwat geavanceerdere opties in een laptop, en daarom weet ik dus ook niet hoe ik zo een hdd test moet uitvoeren. Kun je hiet misschien een beetje uitleg over geven?

Mijn excuses nog voor de late reactie, was met vakantie.
 
meestal is het heel makkelijk, ga naar de bios meteen als je hem aanzet. (meestal f2 f10 of f9 meestal staat er een melding bij van press... to enter bios setup)
bebruik de pijltjes toetsen om te navigeren, en zoek een primary hdd test.
kan je het niet vinden? dan kan ik wel een youtube filmpje maken zodat je het ongeveer snapt.


mvg
 
Bedankt voor jullie reacties, ik zal me morgenvroeg eens even de tijd nemen en de testjes uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan