Laptop maakt steeds geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankdelier

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hallo,

Als ik gewoon mijn laptop aanzet is er niets aan de hand en hoor je hem niet zoemen of iets dan ook. Maar na een paar minuten gaat hij best hard zoemen en blazen, dan na 1-2 minuten stopt het weer, en daarna gebeurt het weer.
Dit is zeer irritant!!

Iemand een oplossing?

Hoi,

Zou de koelventilator kunnen zijn die je hoort alles goed stofvrij?

Ja ik heb de stofzuiger er al tegenaan gehouden, toen werd het IETSJE minder, maar het is zo raar, als ik niets doe met me laptop is die stil, soms maakt die dan wel eens herrie, maar als ik dan weer een pagina open of iets dergelijks gaat hij weer herrie maken

Hoi,

Ja je zal hem altijd wel wat horen hier ook het geval, maar misschien iemand in de buurt die perslucht heeft dat wil meestal wel wat beter gaan.

Ja ik snap het niet normaal hoor je hem totaal niet! Gewoon niks, en nu ineens om de minuut maakt ie geluid, het is niet echt blazen meer alsof hij heeel veel toeren maakt zegmaar.

Niemand een makkelijke -zelf op te lossen- oplossing??

EDIT: Ik weet nu dat het om de koeler gaat, maar wat ik zo vreemd vind is dat hij geluid maakt, stopt, weer geluid maakt, stopt, etc. etc.
Nogmaals de stofzuiger ertegenaan gehouden, geen verbetering.

Ook als hij veel geluid maakt en ik blaas hard daar bij waar het lucht uit komt (Ben het woord even kwijt) stopt het geluid tot ik stop met blazen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zou het notebook ook open kunnen maken om zo het eventuele stof te verwijderen en weet niet hoe oud het notebook is maar als de ventilator wat ouder wordt gaan ze ook wat meer herrie maken slijtage ed.

Ehm deze laptop is nu net 1 jaartje oud, beetje vreemd dus.
Maar ik heb geen idee of ik dat kan, meestal gaat het dan fout. Maar ik kan het proberen natuurlijk!

Hoi,

Meestal staat er wel een bouwtekening op het net om welk merk en type gaat het?

Hallo

Hier :

http://www.varesano.net/blog/fabio/...d dissipater acer aspire 5680 series 5685wlmi

Hoe je een laptop zuiver maakt .

Zo veel verschil zit er niet tussen de diverse modellen.

Heatpipe radiator/fan zijn eenvoudig toegangkelijk onderaan (indien ik mij goed herinner)

Oververhitting is een van de meest voorkomende oorzaken van voortijdig sneuvelen.

Demonteer de heatpipe niet ... anders dien je ook nog de thermisch geleidende pasta en eventueel aanwezige thermalpads te vervangen .

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan