Laptop merk Dell loopt constant vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie947

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Mijn laptop 'Dell Inspirion N5030' loopt constant vast na enkele minuten als hij opgestart is. Soms na 1 minuut, soms na 4 minuten. Vaak tijdens het gebruik van Internet (via Firefox). Ik heb het ook geprobeerd in Chrome of IE maar daar hetzelfde probleem.

Af en toe maakt de laptop ook structureel een tikkend geluid. Accu heb ik eruit gehaald omdat deze niet meer laadt. Dus hij hang altijd aan de stroom.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of hoe ik ergens (via een programma) kan checken wat er aan de hand is?

Hallo

"Af en toe maakt de laptop ook structureel een tikkend geluid"

Kan de harddisk zijn die je hoort proberen data te lezen van 1 of zelfs meerdere defekte tracks/sectors ...

Crystaldiskinfo is een goed prg om te controleren in welke toestand deze nog is ....

Status dient uiteraard goed (good) te zijn ....

Peter

Thnx voor je reactie.

En hoe kan ik dit controleren, heb namelijk niet heel kennis van computers en laptops e.d.

Heeft iemand tips of advies n.a.v. deze uitkomsten (zie afbeelding)?

Hallo

Wat de specifieke oorzaak is van deze foutmelding is niet te zien op uw foto ...

Uitleg prg ....

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/manual-en/Faq.html

Stel dat het C5 of C6 is van defekt ... kan dat het ratelen van de h.d.d. verklaren ...

Caution zegt genoeg denk ik ...

Persoonlijk zou ik deze niet verder meer gebruiken.

Data veilig stellen zou normaal gezien al lang gebeurt moeten zijn (backup)

Peter

Als ik je goed begrijp geef jij aan dat de laptop in z'n laatste levensjaar is gekomen?

Van de rest wat je beschrijft begrijp ik het helaas niet helemaal, wil je dit wat verder uitleggen ?

Hallo

"Als ik je goed begrijp geef jij aan dat de laptop in z'n laatste levensjaar is gekomen?"

Nee ... ik bedoel dat ik de harddisk in dit toestel zou vervangen door een ander korrekt werkend exemplaar , mits het ratelen vermoedelijk van de harddisk komt ...

Een nieuwe harddisk kost immers niet veel ...

Zie caution error die crystaldiskinfo u geeft ...

"Van de rest wat je beschrijft begrijp ik het helaas niet helemaal, wil je dit wat verder uitleggen ? "

"Stel dat het C5 of C6 is van defekt ... kan dat het ratelen van de h.d.d. verklaren ..."

Crystaldiskinfo test diverse parameters van de harddisk ....

Uw "foto" toont niet alles wat deze getest heeft ....

C5 en b.v.b. ...C6 (current pending sector ...) onder andere .... , dewelke ik gok dat de oorzaak zijn ...

Mocht je niet weten wat wat betekend in dit prg ... de nodige info is terug te vinden in de help van dit prg ...

Op internet kun je ook heel veel info terug vinden wat wat wil zeggen , met heel gedetailleerde uitleg (veel beter dan mijn korte beschrijving)

"Data veilig stellen zou normaal gezien al lang gebeurt moeten zijn (backup) " --> wil zeggen ... hopelijk heb je een backup van de voor u belangrijke data op deze laptop , en ... heb je indertijd de nodige recovery c.d.'.s /d.v.d. gemaakt om in geval van calamiteiten deze terug te kunnen configureren.

Peter

Verplaatst van Software > Browsers naar Hardware > Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan