Laptop merk Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter72

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2006
Hallo ik heb een laptop van het merk Leo, Tsjechies, maar heb er geen systeemschijf bij. Nu heb ik er nederlandse windows overheen gezet maar de jongen van wie hij is heeft, zonder dat ie het zelf wist, de besturing van zijn internet poort en videokaart verwijderd.
Nu kan ik dus niet op internet met de laptop en dus ook niet de drivers van de videokaart automatisch opzoeken.
Heeft iemand een cd met drivers of weet waar ik ze kan vinden?
Of heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt

Ook de FCC code op de sticker danwel in het boekje van de laptop kunnen wellicht helpen.

M.b.t. de identificatie van de Netwerkaansluiting en de videokaart:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Doe, per stuk, het volgende:
Dubbelklik op het apparaat
Ga naar het 'tabblad' Details
Meld terug op het forum de gemelde Ven_XXXX en Dev_XXXX code of zoek er zelf naar op Internet, om te achterhalen wie de Vendor is en over welk Device uit haar assortiment het gaat.

Tijs.

Moederbord

Ik heb wel het Moederbord Type en Merk : Dynamic M0-V0 E150630 94V-0

Naast de informatie die ik nog van je verwacht m.b.t. Ven_xxxx en Dev_xxxx, wil ik graag even duidelijkheid over wat die Internet poort nu is: Is dat een Ethernet netwerkaansluiting (voor een netwerkkabel) of een inbelmodem (voor een gewone telefoonkabel)?

En die type aanduiding die je gaf lijkt meer op een aanduiding van een component dan van het moederbord zelf, maar 100% zeker ben ik daar niet van.

Voorlopig resultaat:
- Die Dynamic M0-V0 zou evt. ook op een Acer Travelmate 4000 voorkomen. Dus je zou evt. kunnen proberen of je daar (chipset) drivers voor de apparaten aantreft.
- Kijk ook hier of de componenten hiermee overeenkomen: hier (ongeveer op driekwart van de pagina wordt een pc beschreven).
- Het moederbord zou een Intel ICH4/ICH5 gebaseerde chipset kunnen hebben (zoek ernaar op de Intel-supportsite).

Dat is het wel voorlopig. Makkelijkste manier om dingen te identificeren is gebruik te maken van de hardware-rapportage functie van het programma Sandra van Sisoft (gratis versie beschikbaar). Link naar Sisoft

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan