Laptop met afgebroken installatie van XP (Stap windows installeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jisgoodforyou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb hier een laptop liggen met een afgebroken installaties in de stap (Stap windows installeren). Als ik de laptop opstart zonder installatie cd/dvd dan wil hij de installatie weer op pakken en vraagt om een cd-rom van windows XP Prof. met SP1. Maar deze cd heb ik niet, ik heb alleen XP corp. SP3 en die pakt hij niet, ok niet tijdens het booten (op andere pc wel). Hoe krijg ik die installatie ongedaan zodat ik weer verder kan?
 
a. Het is uit je verhaal niet duidelijk welke versie van XP je nu eigenlijk aan het installeren was toen het 'mis' ging. En in welke taal.
b. Leg eens uit hoe het kan dat een XP installatie gestart is en halverwege is misgelopen terwijl je niet over de XP CD beschikt? Hoe is de installatie dan (ooit) gestart dan?
c. Als je duidelijk is dat je (blijkbaar) een XP Prof CD nodig hebt met SP1 erin geïntegreerd, dan zou ik daar achter aan gaan. Het gebruik van zo'n CD is nooit illegaal, uitsluitend het gebruik van een illegale key (of een of andere hack daarvoor). Hier op het forum kunnen we die CD natuurlijk niet (direct) beschikbaar stellen, maar misschien heeft een kennis/vriend/collega etc. een dergelijke CD wel bij de hand. Natuurlijk moet die CD ook in de juiste installatietaal zijn die je gestart had.
d. Als c. niet mogelijk is, dan zou je evt. je woonplaats kunnen vermelden, zodat iemand die toevallig wél zo'n juiste CD bij de hand heeft je via een berichtje zou kunnen voorstellen de CD te komen lenen/kopiëren.

We horen het wel.

Tijs.
 
probeer eens om op te starten met de cd erin *ipv zonder*

en dan het hele installatie proces opnieuw te doen..
dan is het probleem gewoon opgelost lijkt me
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan