Laptop met dubbele accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtheiner

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hallo!

Ik ben opzoek naar een laptop met een extra accu. Ik naam aan dat er geen laptop bestaat die tot 8 uur kan met 1 accu (beperkte kosten).

Ik weet dat hp deze laptop's heeft. Maar andere merken moeten ze schijmbaar ook hebben.

Weet iemand welke zoekterm ik kan gebruiken?

En als je me helemaal wilt helpen, kun je me dan een link doorsturen van een mooie laptop met de volgende specs:

- Intel i procesor
- goede video kaart, Ati of Nvidia
- minimaal 8 uur op de accu met druk bezig zijn
- ddr3 4gb geheugen

Allemaal alvast bedankt!!!

Misschien niet helemaal een antwoord op de vraag.
Volgens mij bestaan er geen Laptops met 2 accu's ingebouwd. Deze zou dan ook wel erg zwaar worden.
Voor elke laptop is een tweede accu te bestellen. Het enige nadeel is dat de laptop even afgesloten moet worden om de accu te verwisselen.

Een accu heeft een beperkte levensduur, dus stel dat je een laptop met een accu zult vinden die het 8 uur volhoudt, zal het volgend jaar bijvoorbeeld maar 7,5 uur volhouden.
Van belang is ook de belasting van de PC. Ben je vol op aan het video renderen, zal de tijd vele malen korter zijn dan dat hij alleen op standby staat. Om maar een voorbeeld te noemen.

Dus zomaar even zeggen dat een accu het 8 uur vol houdt kan niet. Hierbij spelen vele factoren mee.

Laatst bewerkt:
- Intel i procesor
- goede video kaart, Ati of Nvidia
- minimaal 8 uur op de accu met druk bezig zijn
- ddr3 4gb geheugen
Je wilt dus een krachtige processor/videokaart, die volledig belasten (ik neem aan dat je dat bedoelt met druk bezig zijn) en toch acht uur op de accu werken? Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat gaat lukken, tenzij er externe accu's worden verkocht. Een accuduur van acht uur vindt je allicht bij netbooks e.d. maar die zijn niet bepaald krachtig.

EDIT: Er zijn wel laptops waar je een extra grote accu in kunt steken (ik heb er zelf één), maar zelfs dan haal ik nog maar een uur of vier en een half, met een veel minder krachtige processor, geen videokaart en zonder volledige belasting.

EDIT2: krijg nou wat, externe accu's bestaan. http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3960 wellicht dat je met dat ding erbij tot een uur of acht zou kunnen komen.
EDIT3: http://www.global-battery.co.uk/universal-external-laptop-battery.html is nog wat krachtiger lijkt het.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de reactie's.
Echter ken ik een laptop waar een extra accu onder geklikt kan worden... dus ze bestaan wel. Deze laptop kan dan ook 8 uur op de accu.

Inderdaad is die laptop niet grafisch 100% maar dan moet er toch nog wel een andere laptop zijn die dat ook kan?

De laptop die ik ken is hp elitebook 6930p. Daar zit een klik systeem onder waar een extra baterij op kan...

Nog meerdere tips?

Bedankt voor de tip. Ik zal is opzoeken of het ook iets is voor binnen in een klaslokaal... (waarvoor ik hem gebruik)

Nog meer tips zijn welkom!

Is een verlengsnoer dan niet practischer? Ergens zal er toch wel een stopcontact zijn?

Is een verlengsnoer dan niet practischer? Ergens zal er toch wel een stopcontact zijn?

Ja, dat zou ook kunne...

Maar ik vind het ook wel fijn als ik op vakantie ben onderweg achterin te kunnen laptoppe... zo'n 8 uur aan 1 stuk of zo (a)

Maar toch bedankt voor de tip!

Ja, dat zou ook kunne...

Maar ik vind het ook wel fijn als ik op vakantie ben onderweg achterin te kunnen laptoppe... zo'n 8 uur aan 1 stuk of zo (a)

Maar toch bedankt voor de tip!

Hiervoor zijn handige sigaretaansteker adapters te verkrijgen waarmee je de laptop van spanning kunt voorzien. Hiermee kun je de hele rit gewoon doorgaan met de computer, ook al is het een rit van 14 uur.

Hiervoor zijn handige sigaretaansteker adapters te verkrijgen waarmee je de laptop van spanning kunt voorzien. Hiermee kun je de hele rit gewoon doorgaan met de computer, ook al is het een rit van 14 uur.

Dan zal ik mijn eis nog duidelijker maken...

Ik zit op een onbewoond eiland zonder stroom, water, licht, of een primaire levens eis... Maar ik wil toch 2 films achter elkaar zien zonder dat mijn laptop uitvalt. :cool:

Toch bedankt voor je reactie!

Dan zal ik mijn eis nog duidelijker maken...

Ik zit op een onbewoond eiland zonder stroom, water, licht, of een primaire levens eis... Maar ik wil toch 2 films achter elkaar zien zonder dat mijn laptop uitvalt. :cool:

Toch bedankt voor je reactie!
Twee films in acht uur? Das Boot en Apocalypse Now neem ik aan?
;)

Niet gevonden!

Helaas,

Ik ga wel zoeken bij een leverancier. Toch bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan