Laptop met DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoadTrain

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2005
Ik heb in mijn toshiba 4060xcdt (399mhz 192Mb) een dvd speler gemonteerd. Data leest hij prima maar met een film hapert het beeld en geluid. Is deze laptop toch te licht? of kan er ergens een probleem zijn (systeem geeft nergens conflict aan) wie heeft ervaring met dit type?

Hoi,

Waarschijnlijk is de systeem wat te licht om de gegevens van video en geluid te verwerken...

Eventueel zou je kunnen proberen om de videokaart geheugen te vergroten via de bios van de laptop. Meestal zit daar een optie om de onboard video kaart in te stellen.

Groetjes, Anne

Welk besturings systeem (OS) gebruik je, windows zelf (en dan met name de wat recentere versies) gebruikt ook al aardig wat van die mhz-jes, blijft er voor het afspelen van een DVD niet zo heel veel over.

Windows xp pro, als ik een dvd afspeel geeft hij 100%cpu gebruik...... zoniet dan meestal 4 a 5%

Minimum eisen hiervoor zij toch wel 350 mhz en 256, en liever nog 512 MB.

Bij de snelheid is het al krap aan, qua geheugen heb je gewoon te weinig, zeker als je zo iets reken intensiefs doet als een DVD afspelen.

Windows probeerd een buffer op te bouwen, omdat je geheugen aan de kleine kant is gebruikt hij hiervoor de wissel bestand, dat kost echter ook weer tijd, netto heb je dan toch problemen.
Een optie zou kunnen zijn om een aparte partitie (rond de 1 GB) te maken voor je wissel bestand. Windows heeft dan wat minder geheugen beheer te doen en dus wat meer tijd over voor andere dingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan