laptop met freedos/linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

merkelbeek2

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
heey allemaal,

ik weet niet of ik het hier goed post anders moet een van de modjes het maar even verplaatsen:thumb:

ik wil in laptop gaan kopen voor een goedkoop prijsje, nu heb ik in duitsland een winkel gezien
daar staat een paar goedkopen laptops op het enige nadeel is dat somige linux bevatten en andere zelfs freedos( bv: http://www.boracomputer.net/product_info.php?products_id=21344 ) nu is mijn vraag: kan ik die laptop gewoon kopen windows 7 cd erin en dan instaleren zonder problemen?

ik kan me herinneren dat je niet zo van linux naar xp gaat?
ik had vroeger een pc waar ik redhat op had staan als ik daar een windows cd in duwde herkende die hem niet dus graag jullie menig/antwoorden over bovenstaande vraag :)...

ps: nog een vraagje ik keek net nog ff door de specs en zie ik dit staan

-Min Betriebstemperatur :5 °C
-Max. Betriebstemperatur :35 °C

betekent dat dat die maar maximaal 35 graden mag worden? kan ik me toch niet voorstellen want deze laptop waar ik nu op zit (1.6ghz single core) is al 47 graden op dit moment met alleen msn en internet aan
of heeft dit een andere betekenis??

greetz merkelbeek

Laatst bewerkt:
Ik ben er van overtuigd dat je hier gewoon XP of Windows 7 op kunt zetten er zit gewoon een DVD spelertje in dus wanneer er in het bios ingesteld staat dattie als eerste van de DVD moet opstarten gaat dat gewoon goed hoor :)
De bedrijfstemperatuur van max. 35 zou ik me niet te veel aan storen.
Waarschijnlijk wordt dat voor alle pc's geadviseerd omdat hoge temperaturen de stabiliteit niet ten goede komen., in de praktijk zullen veel pc's hier bovenuit komen (zonder problemen).

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ik kan me herinneren dat je niet zo van linux naar xp gaat?
ik had vroeger een pc waar ik redhat op had staan als ik daar een windows cd in duwde herkende die hem niet dus graag jullie menig/antwoorden over bovenstaande vraag :)...
Dan ben je verkeerd geïnformeerd, Linux is gewoon een besturingssysteem (oke, de kernel ervan) de enige beperking voor het installeren van een ander besturingssysteem is de laptop zelf. En met de systeemeigenschappen daaran zit het wel goed in dit geval.

ps: nog een vraagje ik keek net nog ff door de specs en zie ik dit staan

-Min Betriebstemperatur :5 °C
-Max. Betriebstemperatur :35 °C

betekent dat dat die maar maximaal 35 graden mag worden? kan ik me toch niet voorstellen want deze laptop waar ik nu op zit (1.6ghz single core) is al 47 graden op dit moment met alleen msn en internet aan
of heeft dit een andere betekenis??
Daar wordt omgevingstemperatuur bedoeld, dus tenzij je het ding mee wilt nemen naar de tropen of er 's winters mee buiten wilt zitten zou je geen proleem moeten hebben. (Extreme temperaturen zijn slecht voor accu's, vandaar)

zit er veel verschil in een nl en duits toetsenbord?

maar deze laptop is dus wel goed?
hier zou je gemakkelijk win7 op kunnen zetten, en een spelletje op kunnen spelen dus??

groetjes donny

het zit me niet mee:(

ik heb de winkel gebeld en alle laptops zijn voorzijn van een duits toetsenbord...
dus ik ben maar es verder gaan zoeken en kwam dit beestje tegen opzicht een leuke laptop maar ik kan geen info vinden over de videokaart kunnen jullie me helpen?

linkje naar laptop

greetz merkelbeek

Je link eindigt op een Nederlandse postorderbedrijf. Indien er Freedos of Linux op een computer zit kunnen de specs helemaal anders zijn. Om van Linux of freedos naar Windows te gaan moet je eerst alle partities op de harde schijf verwijderen. Windows 98 kon dat al, XP ook, en ik verwacht dat het Windows 7 nog steeds kan. Maar is het echt goedkoper, een laptop in Duitsland halen en in Nederland een Windows licentie bijkopen? Je moet maar zelf het rekensommetje maken, ik wil het helemaal niet weten...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan