laptop met geformatteerde harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hankuh

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Ik heb het volgende probleem ik heb een featron 6000 laptop met de mogelijkheid om of een floppydrive of een cdrom erin te steken, mijn harde schijf is geformatteerd en voor mijn cdrom heb ik geen drivers en ook nergens op het net kunnen vinden.
Hoe krijg ik een besturingssysteem (liefst win98) op mn c: schijf de laptop herkent de cdrom niet ook als ik een bootable win98 cdrom erin stop, ik heb ook geen aansluiting op een netwerk of het internet (geen pcmca kaart) ik kan mn c schijf bereiken via een win98 opstartfloppy maar das ook alles hellllup

Booten vanaf CD moet kunnen, kijk in het BIOS van je laptop of het booten van CD aan staat.

Als je kunt booten van een W98 opstartflop dan heb je ook de mogelijkheid om op te starten met of zonder cdrom ondersteuning. Als je dan ingeeft dat met ondersteuning van cdrom wilt opstarten, wordt de cdrom dan ook niet herkend??

Geplaatst door hankuh
Ik heb het volgende probleem ik heb een featron 6000 laptop met de mogelijkheid om of een floppydrive of een cdrom erin te steken,

CD-rom en floppy tegelijkertijd gebruiken kan kennelijk niet.

als ik opstart met de opstartfloppy en ik zeg opstarten met cdondersteuning dan zegt mijn laptop (terecht) dat hij geen cdrom ziet, en inderdaad floppy en cd tegelijk in mn laptop dat gaat niet helaas

dus wat ik eigenlijk zou moeten hebben is de mogelijkheid om mn pc op te starten vanaf mn harde schijf met de cdromspeler aangesloten, ik heb het al geprobeerd door de bootfloppy te kopieren naar de c schijf maar dat werkte niet ( iets te kort door de bocht gedacht)

Het is wel op een optie..

Type bij A:\> SYS C: en je harde schijf is bootable. Als je de andere bestanden op de harde schijf zet kan het best wel eens werken.

he tiborv je bent een genie!!!!!
na een week ploeteren en op diverse forums vragen stellen bleek het inderdaad zo simpel het werkt duizendmaal dank als je eenknappe vrouw was kreeg je een zoen

Het leek zo mooi hij ziet de cdromspeler, windows 98 setup begint maar bij het kopieren van gegevens blijft hij hangen en geeft alleen het begin scherm met het verhaal, gaat U er rustig voor zitten terwijl de gegevens worden gekopieerd, alleen draait de cdromspeler dan ineens niet meer, en als ik probeer om mn autoexec.bat via edit te benaderen, op de c schijf, geeft hij de melding dat hij niet gereed is om de a schijf te lezen, is het mogelijk om de win98 cdrom te kopieren naar de c drive en daarvandaan de setup te doen of win 98 vanuit dos te instaleren?

Alleen de map WIN98 van de CD-rom is meer dan voldoende. Als die op de harde schijf staat dan kun je vanuit die map installeren.

het kopieren van de win98 directory naar de c: schijf is gelukt maar de setup blijft in het zelde scherm hangen, ik denk dat mn win 98 cd niet meer goed is, iets anders zou ik niet weten, nou moet ik nog ergens een goed werkende win98 cd zien te scoren cq downloaden......

geduld blijkt een schone zaak, het was een kwestie van wachten en toen lukte het wel om win 98 erop te krijgen, alles werkt, bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan