Laptop met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

moon888

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Ik wil graag een laptop kopen maar in ben echt een Noob als het gaat over draadloos internet. mijn kinderen hebben al 2 Computers met een draad naar een modem (niet draadloos dus) van Orange, Maar wat ik me afvraag is als ik bijvoorbeeld een router koop, krijgt die geen Bonje met de Modem die we al hebben?

Help? :eek:

Als je router koop dan krijg je geen problemen met je modem.
Deze router moet wel even worden ingesteld.

Krijg je informatie over het instellen?
Ik heb weer geen idee hoe dat werkt.

Ik wil graag een laptop kopen maar in ben echt een Noob als het gaat over draadloos internet. mijn kinderen hebben al 2 Computers met een draad naar een modem (niet draadloos dus) van Orange, Maar wat ik me afvraag is als ik bijvoorbeeld een router koop, krijgt die geen Bonje met de Modem die we al hebben?

Help? :eek:

Gijsbertvs zwetst ....
Want ..... die modem waar je het over hebt is geen modem, maar tevens een router. Waarom ik dat kan zeggen? Omdat er kennelijk al twee pc's aangesloten zijn. Beste kans dus dat hij tevens draadloos kan ....
Geef het merk en type van je 'modem'

Andere vraag: heb je ook kabeltelevisie ... en wie levert het signaal?
Andere vraag: je hebt het over 'Orange', maar dat is allang niet meer zo ... dat is tegenwoordig 'Online'.
Is het lang geleden dat je een abo hebt bij hen? Dikke kans dat je dan niet echt voordelig uit bent.
En als je straks met drie apparaten gelijk op internet zit is een stabiele en vooral SNELLE internetverbinding best wel belangrijk.

Laatst bewerkt:
Alles moet geleerd worden. Dus....

Alles moet geleerd worden. Dus....

Nee e.e.a. is vrij makkelijk: Router verbinden met modem. Routers kunnen vaak draadloos en bedraad met laptops/pc werken. Dus zowel met een utp kabel (zoals blijkbaar nu ook is) en jouw nieuwe laptop draadloos met de router. Wel goed op de beveiliging letten, maar vaak gaat ook dat via een installatie programma. Tip : router Belkin N+ :thumb:

Meestal als je een simple router koopt zit er een wizard in.
Dit is een simpel vraag en antwoord systeem.
De router geen een vraag over een wachtwoord en je kunt zelf een wachtwoord intypen.
Spreekt voor zich.

Gijsbertvs zwetst ....
Want ..... die modem waar je het over hebt is geen modem, maar tevens een router. Waarom ik dat kan zeggen? Omdat er kennelijk al twee pc's aangesloten zijn. Dikke kans dus dat hij tevens draadloos kan ....

Een modem is er voor om internet te gebruiken.
Er zal dan wel een switch in zitten maar goed dan kun je ook een router noemen.
En wanneer hij niet draatloos is moet je nog steeds een router of wireless switch
neer zetten.

Gijsbertvs zwetst ....
Want ..... die modem waar je het over hebt is geen modem, maar tevens een router. Waarom ik dat kan zeggen? Omdat er kennelijk al twee pc's aangesloten zijn. Beste kans dus dat hij tevens draadloos kan ....

Andere vraag: heb je ook kabeltelevisie ... en wie levert het signaal?
Andere vraag: je hebt het over 'Orange', maar dat is allang niet meer zo ... dat is tegenwoordig 'Online'.
Is het lang geleden dat je een abo hebt bij hen? Dikke kans dat je dan niet echt voordelig uit bent.
En als je straks met drie apparaten gelijk op internet zit is een stabiele en vooral SNELLE internetverbinding best wel belangrijk.

Wij hebben de Orange Livebox?
En kabeltelevisie van UPC.

Hoi,

Kijk eens of het voor jullie aantrekkelijk is over te stappen op een alles-in-een abo bij UPC.
Ik betaal zelf nu voor Digitale TV, internet en kosteloos bellen naar vast zo'n 60 euri. Maar een permanent abo bij UPC kost momenteel 45 euri .... en dat is geen 'tijdelijk' lokkertje.
Je krijgt dan alleen een kabelmodem en koopt zelf een router .... geen geduvel met 'dubbele' routers en dat soort ongein.

Wij hebben de Orange Livebox?
En kabeltelevisie van UPC.

De livebox is niet per definitie geschikt voor draadloos. Het kan middels een netwerkkaartje, maar de kwaliteit daarvan is niet denderend. Middels een router aan het huidige modem is draadloos gewoon mogelijk. Zelfde opstelling heb ik thuis draaien. En utieraard zit er bij de router een handleiding en zullen de verkopers je er ook meer over kunnen vertellen. Ga gewoon eens langs bij een lokale pc boer en leg de vraag daar voor. (en dan bedoel ik niet een mediamarkt of een dixons, maar een "echte" pc winkel.)

@ vanveelen

Beetje omslachtig om ts meteen een andere provider aan te praten. Dat is niet waar de vraag hier over gaat. Er zijn voldoende routers die prima gaan voldoen om draadloos te kunnen werken. Op deze manier steek je ts juist in extra kosten.

@ Lita112

Zullen we dit soort beoordelingen dan ook maar aan TS overlaten?
Zo'n gekke overweging is het niet.
Maar 'k heb helemaal geen zin om via deze topic in de discussie te stappen die jij uitlokt .... ;)

Ik lok niets uit, wijs er alleen op dat het nemen van een andere provider niets te maken heeft met de vraag van ts. Daar is dit forum voor bedoelt, helpen met een vraag.

Daarbij weet jij niet welk abonnement ts heeft, wat hij/zij betaalt en dan ga je niet een ander abonnement aanraden. Het enige dat ts hoeft te doen is een router aanschaffen of een netwerkkaart voor in het modem.

Ik vind het gewoon een slecht advies en of ts daar anders over denkt is aan hem, maar naar mijn mening is dit niet een oplossing.

Laatst bewerkt:
Je hebt verschillende mogelijkheden (ik heb niet alles gelezen maar zowat)
krijg je een ip zoniet (bekijk ook eens adsl2+ want ook gsm's werken met G3 en adsl)
dlink of linksys

Ik ga meestal voor dlink (meer mogelijkheden)(bij linksys kan je het ook maar dan moet je jaarlijks betalen voor een program )

wireless dan kijk je voor N +/-300mb bij oudere hebt u enkel g30mb

Ik lok niets uit, wijs er alleen op dat het nemen van een andere provider niets te maken heeft met de vraag van ts. Daar is dit forum voor bedoelt, helpen met een vraag.

Daarbij weet jij niet welk abonnement ts heeft, wat hij/zij betaalt en dan ga je niet een ander abonnement aanraden. Het enige dat ts hoeft te doen is een router aanschaffen of een netwerkkaart voor in het modem.

Ik vind het gewoon een slecht advies en of ts daar anders over denkt is aan hem, maar naar mijn mening is dit niet een oplossing.

Het nemen van een andere provider heeft wel degelijk te maken met de vraag van ts. Dat zal ik jou proberen uit te leggen hieronder.
Je tweede opmerking deugt ook niet. Je probeert mij nu neer te zetten als iemand die niet in staat zou zijn te beoordelen waar deze site voor dient (in elk geval NIET om discussies uit te lokken).

Dan de uitleg. Uiteraard weet ik niet welk abonnement ts op dit moment heeft. Wél dat hij het heeft over Orange in plaats van Online. Mijn ervaring leert dat het dan ditwijls gaat om mensen die al heel lang bij Orange (Online) zitten en al lange tijd niet hebben gekeken naar de abonnementskosten in verhouding tot hetgeen er voor geleverd wordt. Het staat mij dus vrij mensen de overweging mee te geven, eens hiernaar te kijken, zeker in de situatie waarin ts wil overstappen van bekabeld, naar draadloos internet en het aantal gebruikers kennelijk wordt uitgebreid van 2 naar 3.
Ook dit laatste is gebaseerd op ervaring: ik heb hier in Arnhem en omgeving mijn klanten veel plezier gedaan door hun abonnement- en verbruikskosten van TV/telefoon/internet eens op een rijtje te zetten en de overweging te maken over te stappen naar een all-in-one abonnement.
Tenslotte: het mag dan bij jou zo zijn dat je het voor elkaar hebt om je draadloze router te koppelen aan je niet draadloze Livebox, in de praktijk heeft dit (zeker voor NOOB's) veel problemen opgeleverd .... EN NOG.

Laatst bewerkt:
!!!OFFTOPIC!!!
terug on topic
wat maakt het bij wie je internet leverancier is. hij heeft een router indien hij ethernet (ip heeft) indien de provider moeilijk doet neem je gewoon het macadres van de computer over that it.
verder heb je ook via "usb" vb G3 merk op dat het dan moeilijker wordt dan moet je het internet delen van de computer uit.En enkel voor experts.

Je hebt verschillende mogelijkheden (ik heb niet alles gelezen maar zowat)

Wat jij moet doen, is wel alles lezen wat erover is gezegd. Ik neem aan dat jij ook graag wilt dat anderen lezen wat jij te vertellen hebt.
Dat heet: fatsoen. En je voorkomt ermee dat je allerlei zaken gaat herhalen of overbodige informatie toevoegt die voor de vraagsteller slechts meer onduidelijkheid oplevert.
Overigens is jou taalgebruik zodanig, dat nauwelijks te begrijpen is wat je nu eigenlijk precies bedoelt.

Laat ik nou ook orange hebben gehad (inmiddels online dus...) en ik blijft het onzin vinden aan abbo van 60 euro aan te raden terwijl de kans groot is dat ts nu ongeveer 30 betaalt. Dat word een hele dure gratis router...

De vraag dit ts stelt is als volgt:

Maar wat ik me afvraag is als ik bijvoorbeeld een router koop, krijgt die geen Bonje met de Modem die we al hebben?

Daar staat niets in dat duidt op het willen veranderen van provider. Ik probeer niemand neer te zetten alsof ze niet weten waar deze site voor dient, maar dat neemt niet weg dat men hier een menig mag uiten.

Laat ts nu eerst eens zelf reageren, weten we meteen wat hij/zij ervan vindt.

Wel vind ik het jammer dat je dit blijkbaar als aanval ziet, wat het totaal niet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan