Laptop met mooi beeld en geluid.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cory

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 15,4 inch laptop.
Graag zou ik willen weten hoe ik te weten kan komen of een laptop een mooi geluid heeft. Ik vind dit erg belangrijk omdat ik graag muziek (bv op YouTube) beluister. Een blikkerig geluid zoals ik nu heb is dan een afknapper.
Ook een erg mooi beeld, snelheid en opslagvermogen is belangrijk, maar beeld en geluid het doorslaggevendst.

Ik heb al erg veel gegoogled maar kom er niet achter. Er staat hooguit bij dat er speakers in zitten.
Het gaat me overigens niet om het volume, maar een mooi vol geluid.

Ik wou hier ook bijvoegen, dat reviews tot nu toe niet behulpzaam zijn.

Bijvoorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vraag me af of er notebooks zijn met een vol geluid ik zou bij de mediamarkt proef gaan draaien misschien dat daar wat tussen staat geluid is ook nog eens zeer persoonlijk.

Modag

Hoi Modag,

Mijn eerste twee laptops hadden een mooi geluid (relatief dan).
De vierde ook wel (iets minder) maar het formaat en de resolutie maken dat hij niet wordt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat relatief is betrekkelijk maar van welk merk waren die dan, dan zou je daar ook weer naar kunnen kijken.

Modag

Waren alle drie Compaq's, maar de laatste had een probleem met lichtverdeling over het beeld. Bovenaan was hij donkerder. Ik was er niet kapot van. Hij is wel goed met foto's overigens. Voor fotofanaten, maar ik ben een gewone surfer, nieuwlezer, filmpjeskijker.

Je gaat er altijd vanuit dat nieuwe laptops een verbetering zijn. De laatste twee ervaringen waren afknappers, daarom wil ik het niet meer te duur maken, hooguit 600 euro.

Hoi,

Zelf ben ik nogal gek op Toshiba dus als ik jou was zou ik daar eens naar kijken.
Misschien is deze een optie?
Modag

Sorry vorige verkeerde link

Laatst bewerkt:
Qua geluid vind je denk ik niet echt iets moois onder de laptops. Ik raad je aan een mooie laptop (of desktop) te kopen, en daar een goed boxensetje bij. Als je écht wilt genieten neem je een desktop met aparte geluidskaart.
Mocht je toch een laptop "voor onderweg" met goed geluid willen, raad ik je aan een "willekeurige" laptop te nemen, en te investeren in een setje goede oordopjes. Daar geniet je veel meer van dan van de ingebouwde boxjes.

Overigens zou ik je geen toshiba aanraden qua geluid. Ze zijn zeer goed, en ik ben er zeer tevreden mee, maar het geluid komt niet boven een beetje blikkerige herrie uit (tenminste, de mijne (satellite a200 1tw) niet. ). Daarnaast heb ik door het te hard zetten van de speakers er bij een een barst in het omhulsel gemaakt (speaker werkt gewoon,maar er zit een barst van 2 cm overheen).

Hoi Orian,

De Acer die ik nu heb is niet te verbeteren met een oortelefoonsetje. Het blijft niet te harden zo slecht. Ik denk dat de versterker niet erg goed is.
Mijn eerste twee laptops klonken erg goed door datzelfde oorsetje.

Ik zit te aarzelen bij een Compaq maar hij heeft LEDlicht, is dat niet erg koud van kleur? http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...10ed-4096mb-320gb/9000000006548618/index.html

EDIT: O nee, deze niet hij is te breed. Schijnt een nieuwe breedte te zijn, maar ik heb wel ruimte in de hoogte, niet in de breedte.

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van deze: http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenm...C=C09&SC=I08&KAC=I41&ArtikelNummer=730497#t10

Hij is wel ver boven mijn begroting, maar hij heeft Altec Lansing speakers met subwoofer. Zegt mij niet veel, alleen maar dat er tenminste over is nagedacht. En dat is een heeele grote vooruitgang!
De rest lijkt allemaal goed te zijn. Heel veel geheugen en een enorme harddisk.

Maar als hij tegenvalt word ik helemaal gek. Dan ben ik 888 euro plus verzendkosten kwijt.

Hallo,

Ik heb inmiddels het notebook ontvangen en uitgeprobeerd. Het geluid is erg mooi voor een laptop, de speakers zijn bovenop gemonteerd (de achterste helft van de dekplaat is geperforeerd) en ook de hete lucht komt daaruit. De naam Altec Lansing staat erin geprint. Het scherm wordt gebruikt als klankbord.

Het beeld is ook goed: het wit was kakelwit; maar geen nood, er zit een paneltje in waarmee je de kleuren (tot op zekere hoogte) kan reguleren. Ik heb er een heleboel blauw uit moeten halen en groen bij moeten doen om het beeld wat softer te maken.

Er zijn ook wat nadeeltjes. Het toetsenbord is niet erg duidelijk, zeker 's avonds zit je te zoeken waar de ' of de : staat. Er zit geen 4 way scroll button op waardoor je voor bepaalde toetsfuncties zoals Back, Delete en Find nu naar achteren moet. Er zit een wat irritante reeks kerstboomlichtjes onder het scherm.

En er is ook iets wat ik niet verwachtte: hij is, ondanks de duo core processor en de 3000 mb ram, langzamer dan de Acer. Dat merk je vooral duidelijk als je op sommige sites smooth naar beneden scrollt. Dat verloopt niet glad maar wat haperend. Misschien komt dat door de videokaart: nvidea geforce 9200m gs.

Vervelend is ook dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat zodat ik geen idee heb waarvoor sommige lichtjes dienen, maar mischien zit die er wel in. Moet ik nog naar zoeken.

Het is al bij al niet echt een miskoop zoals ik gevreesd had maar een bruikbare laptop, al moet ik nog iets aan die toetsen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan