laptop met pc file transfer

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleem

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
hallo allemal,

ik heb net een laptop gekocht (p4, 3.0ghz 1gb ram winxp home+wireless)

en wil die graag met mijn desktop laten verbinden om wat oude bestanden en documenten over te plaatsen. (desktop= p4, 2.4ghz, 1gb ram, winxp prof)

ik heb een wireless router gekocht met opties om gewoon ook crosscables erin te stoppen. Dat heb ik dus ook allemaal netjes gedaan. Laptop kan inmiddels lekker internetten.

Ik probeerde een netwerk aan te maken , wat deels is gelukt, alleen als ik iets wil verplaatsen van de desktop naar de laptop wilt het maar niet lukken. Ik verbind dan zegt ie dat ik geen toegang heb. Ik heb alle firewalls ed. uitgezet op beide computers en het werkt nog steeds niet... ik heb beetje op forum zitten kijken en jullie adviseren rechtsreeks via ip te verbinden. Ik heb geen idee wat de ip is van de computer zelf. Als ik bij IE intik \\computer dan zegt ie nogmaals: COMPUTER NOT ACCESIBLE, YOU MIGHT NOT HAVE THE PERMISSION TO USE THIS NETWORK RESOURCE. CONTACT ADMIN...BLABLLABLA.

nogmaals het gaat hier gewoon om MShome en ik heb alles aangevinkt enable file and print sharing etc. IK zie geen opties meer ik ben wanhopig!!!Ik heb alles gereboot etc maar t wil maar niet lukken. Ik heb ook directe crosscable transactie geprobeerd en dan ook netwerk geprobeerd aan te maken dan lukt t ook niet.

Vanaf de wireless verbinding kan ik wel vanaf de desktop in de laptop gaan kijken en dan vanaf daar dingen versturen (dacht ik) maar als hij begint met versturen blokt ie halverwege en reboot de desktop vanzelf. Van de oorspronkelijke 400mb krijg ik misschien 4mb en dan stopt alles.

Het kan niet aan de pc's liggen aangezien ze gisteren (toen de laptop er niet was) perfect op een andere netwerk deden.

Ik heb uit alle wanhoop ook nog de bluetooth connectie geprobeerd, maar er was daar ook iets mee dat niet wilde lukken.

!!!!!!!!!HELP AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zijn beide computers lid van dezelfde werkgroep en hebben ze allebei een unieke naam? Dat is wel een vereiste om een knap netwerkje te maken en bestanden te kunnen delen etc.

uiteraard is dat wel het geval, anders zou ik hem ook niet kunnen zien als ik op my workgroup computers zou drukken.

Ik neem aan dat je wel mappen gedeeld hebt. Zitten die toevallig in Mijn Documenten? Dan kan het namelijk zijn dat alleen de eigenaar erbij kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan