Laptop met pre installed vista wil ik 'recoveren'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nouska1976

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2010
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier op dit forum en heb tevergeefs gezocht naar een topic om me officieel voor te stellen. Dan doe ik het maar hier.

Hallo allemaal :) Ik ben een PC / LAPTOP leek van 34 jaar JONG(!!!) en ben speciaal lid geworden om bovenstaand probleem op te lossen. Ik wil het eerst zelf proberen uit te vogelen voor ik mensen ga lastigvallen om het voor mij te doen zeg maar.

Heb al flink ingelezen via google maar ik kom er gewoon niet uit en dan kan ik beter de online hulp van kenners inschakelen dacht ik :)

Mijn issue: ik heb een pre installed Vista versie op mijn laptop en ik wil mijn laptop een keer herstellen wat betreft systeeminstellingen. Hij begint TE traag te worden en ik wil hem weer als nieuw :)

Ik heb naast deze laptop met legale OEM versie pre installed ook een een PC met windows 7 (ook pre installed en legale versie), een Windows 7 .iso DVD gedownload en gebrand en ik heb een Vista all in one 32bit .iso dvd gedownload en gebrand dus ik heb meerdere mogelijkheden.

Wat ik het liefst heb is natuurlijk middels de geheime partitie mijn huidige vista weer herstellen naar de fabrieks instellingen. Het lukt mij alleen niet bij de geheime partitie te komen.

Ik kan natuurlijk die Vista all in one erop smijten en deze de C schijf laten formatteren maar dan ben ik mijn legale vista software kwijt (toch?).

Ik heb middels een link van dit forum ook een .iso DVD gebrand van een vista recovery file (120mb) maar als ik de bios aanpas naar de DVD-speler als opstart medium, dan nog krijg ik gewoon mijn normale start up en mijn bureaublad te zien. Lijkt me nite de bedoeling.

Dus, grote laptop/PC oubidoubi's, ik zou het HEEL erg waarderen als iemand mij zou kunnen helpen aan DE oplossing

Liefst in 'VISTA RECOVERY FOR DUMMIES' taal... :)

Thanks!
Camilo

Welkom bij de Helpmij!

Dank voor de introductie.