laptop met ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allmaal,

Ik ben aan het zoeken naar een laptop met een SSD drive en een gewone drive.

De SSD dan uiteraard als opstart schijf en de gewone HDD als opslag.

Wie heeft hier al ervaring mee? en welk merk?

Is het echt zoveel sneller opstarten (en werken) met een SSD dan met een normale HDD?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

mvrgr.
Nossie

Hoi,

Je zou in eerste instantie eens op zoek moeten naar een laptop met ruimte voor twee harde schijven.
Ik weet dat ze er zijn, maar googelen levert bedroevend weinig resultaat op.
Dat SSD sneller is, is wel zeker.
Je zou ook kunnen kiezen voor een laptop met ssd en een externe 2.5" disk.

Omdat ik veel met privacy-gevoelige data werk, heb ik dat laatste; ik had nog een lose harde schijf liggen en heb een externe behuizing voor een paar tientjes gekocht (n.b.: usb 3.0 voor € 15,= .. !!)
Als ik alles nog nieuw zou moeten kopen, zou ik het volgende doen:
- Laptop met 'gewone' schijf, waardoor mijn keuzemogelijkheden voor de andere specs voor de laptop op dit moment nog veel groter zijn.
- SSD-schijf die ik in de laptop plaats en hierna een recovery.
- Schijf uit laptop in externe behuizing.

Het idee in de link van Ronnie1 is veelbelovend ..... echter een nieuwe techniek. En van dat laatste is altijd bekend: a. dat het duur is en b. dat het zichzelf nog niet bewezen heeft.
En wat betreft dat laatste: de standaard met SSD geleverde laptops blijken vaker aangeboden te worden voor reparatie tijdens de garantieperiode .... m.a.w. op de duurzaamheid en betrouwbaarheid van SSD moet worden afgedongen .. !!

Laatst bewerkt:
Ho,

Alleen als je de hd gaat wisselen dan zou je met de garantie in knoop kunnen komen. was het ook met mijn Asus verplan en kon niet zou gezien worden dat hij open is geweest dus weg garantie.

Ps . Acer is niet echt een betrouwbaar merk zou naar een ander merk kijken.

Laatst bewerkt:
Ho,

Alleen als je de hd gaat wisselen dan zou je met de garantie in knoop. was het ook met mijn Asus verplan en kon niet zou gezien worden dat hij open is geweest dus weg garantie.

Ps . Acer is niet echt een betrouwbaar merk zou naar een ander merk kijken.

Tja ..... daar doen uiteraard de leveranciers 'moeilijk' over als ze de mogelijkheid hebben om aan garantieverplichtingen te ontkomen .....
Maar geen nood: als er iets mee is dat onder garantie valt, zet je de harddisk weer terug met een recovery ...
Dat laatste is sowieso meestal een voorwaarde: eerst een recovery voordat je garantie claimt, om daarmee uit te sluiten dat het aan instellings- , installatie- of andere software-problemen zou liggen.

Voor het overige met je eens: ik ben geen 'fan' van Acer laptops. Niet omdat ik er zelf een heb, wél omdat ik een aantal klanten heb met een Acer laptop .....

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips. Ik heb via googlen en zelfs via iemand van Alternate gehoord dat de batterij van de Acer niet zo goed is.
Het schijnt dat deze binnen 2 jaar al behoorlijk uitgeput is. Dus dat is een minpunt. Verder vond ik de laptop wel voor die prijs een mooi ding. Maar goed, heb geen haast, dus ik ga nog even verder zoeken.

gr,

Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan