Laptop met vista formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Hallo mensen,

Ik heb sindskort een laptop aangeschaft, PB easynote mh 35, dit is zo'n notebook met vanalles al voorgeprogrammeerd en vista maar ik word er knettergek van.

Vindt vista echt een onwijs ***** programma dus ik wil me getweakte xp erop zetten maar...

Aangezien dit ding al met vanalles voorgeprogammeerd is en ik geen drivers enzo heb gaat het dan wel net zo makkelijk als met een desktop.\\Zou niet weten waar ik drivers voor deze geintegreerde videokaart zou moeten halen.

Adviezen zijn welkom want heb het gehad met vista.

:thumb:

Zie dat op de website van PackardBell de Vista driver heet:
SiS671_Video_5090.exe
En kijk eens naar het plaatje hieronder (bereikt via deze link):
attachment.php

Zou dit de goede driver zijn voor XP?

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• sis67x_driver.JPG
    sis67x_driver.JPG
    67,9 KB · Weergaven: 96
geen idee de naam van de grafische adapter is: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family

Als adapterreeks staat er: Mobile Intel(R) GMA 4500

Heel apart: hier (op de website van PackardBell) staat duidelijk dat SiS Mirage 3 video drivers de juiste zouden moeten zijn. Dat strookt helemaal niet met wat jij terugmeldt nu.

Kijk even op die link of het wel degelijk dezelfde laptop is waar we het over hebben, want ik vind dit allemaal heel vreemd. Overigens zou die laptop al sinds 2007 geleverd worden.

Overigens zou voor die door jou genoemde Intel grafische chip hier een XP driver te downloaden zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mijn fout, ik heb de mh36 :D

hij gaat trouwens toch niet gek doen als ik xp erop zet?

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om een aparte compatibele harde schijf (bijv. van 80 GB) te kopen voor je pogingen. Gaat er dan wat mis (of het apparaat moet terug naar de fabrikant omdat er wat kapot is), dan heb je de Vista setup achter de hand.

Of het allemaal gaat werken kan ik niet beoordelen, zeker nu de fabrikant geen XP drivers beschikbaar stelt. Dus onder anderen daarom de tip uit de eerste paragraaf.
Wél heb ik er vertrouwen in dat je video-kaart driver gaat werken, de chipset (ook) van Intel is. De rest van de chipset drivers (incl. die videokaart driver) kun je hier vinden.

Succes,

Tijs.

EN als ik vista op een dvdtje zet?
Hoe zit het met windows 7 trouwens?

Ik weet dat niet. Bel hierover even met je leverancier en/of de fabrikant van de laptop. Misschien is er zelfs software bijgeleverd waarmee je zgn. 'master-dvd's' kunt maken waarmee je dan altijd het systeem weer volledig naar fabriekwaarden kunt terugzetten.

Tijs.

is dat net zoiets als everest?

en heb er geen master cd's bij.

wel, ik heb xp met alle servicepacks erop geknald, wat een verschil, heerlijk, vooral met dualcore en 4gb ram lekker snel.

heb ook helemaal geen drivers hoeven te installeren, geluid en beeld gelijk goed, very happy with it :D

Mooi dat het werkt! :)

Graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

nog 1 kort vraagje, hoewel alles prima werk bij eigenschappen voor beeldscherm-geavanceerd-adapter staat niks bij adapternaam en adapter gegevens, maakt dat wat uit of zal ik de driver installeren.

Het enige wat ie nu aangeeft is: apparaat werk correct en hij word vga-save genoemd.

Ik zou zeker de videokaart-driver installeren.
De link naar de software heb ik je al gegeven.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan