Laptop met Vista loopt vast en programma's ' reageert niet'

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijmen77

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Ik heb een probleem met windows VISTA.
sinds kort lopen programma's na ongeveer 5 min vast. ineens staat er ' reageert niet'. Ik kan zelfs niet de laptop ' standaard' uit zetten en moet dus de aan/uit knop ingedrukt houden. ik had het soms al, maar nu wordt het steeds erger. laptop is dus onbruikbaar geworden.

ligt dit aan vista? niet alleen IE en msn lopen vast, maar elk willekeurig programma of map geeft na een aantal minuten 'reageert niet' ...opnieuw opstarten dus.

wat kan dit zijn? en hoe kan ik dit probleem oplossen?
ik ben een leek in dit soort dingen....
alvast bedankt!

Hoi,

Er zijn twee dingen die je op voorhand kan doen:
1 Opschonen Bekijk bijlage controle ongein.pdf, er staat in het pdf-je 'virussen' maar dat zijn het natuurlijk niet. Het gaat om malware.
2 Controleren of je alle updates en het laatste servicpack hebt geïnstalleerd: SP2

Ik zeg niet dat dit in jou geval de oorzaak is, maar dit zijn wel de meest voorkomende oorzaken voor die meldingen: Vista niet up-to-date en/of 'vervuild'

Laatst bewerkt:
dat is juist het probleem...zelfs als ik in de mappen wil...krijg ik de melding reageert niet... dus ik kan het ook niet checken vrees ik...

wat zou ik dan moeten doen?
ik wilde idd virusscanner laten draaien...maar zover kom ik al niet..

Hoi,

Mogelijk heb je een dvd van Vista of een bij de laptop geleverde herstel-cd, waarmee je Vista kan herstellen.
Let op: dit is iets anders dan een recovery, want daarmee wis je al je eigen gegevens van de laptop!

nee heb geen cd meegekregen. Vista was al geinstalleerd. ik heb trouwens een sony vaio. wat is het verschil met een recovery en de herinstallatie van vista via een cd?

Geen verschil als het gaat om het 'verdwijnen van je gegevens.