Laptop met Win7 en 2GB intern ok?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik zoek een laptop voor mijn moeder. Ze doet er niet veel mee: email, internet, briefje tikken, etc. Ik heb een Asus gezien met de volgende specs:

- Celeron 220
- 2 GB intern geheugen
- Windows 7 home premium

Hier nog meer specs

Ik ben nog niet bekend met Win7 en vraag me af of de processor in combinatie met het interne geheugen wel een beetje werkt. Vroeger werden er namelijk ook pc's verkocht met WinXP en 250MB intern, en dat draaide voor geen meter. Dat wil ik graag voorkomen, ondanks dat mijn moeder geen zware applicaties zal draaien.

2 gb ram is prima maar de celeron vind ik zelf een heel stuk minder....
Zelf heb ik ook 2 gb ram in me pc zitten en daar draait win 7 prima op.. Het is dan wel een AMD 4600+ X2 dus een stuk krachtiger dan de celeron 220...

@Verhoog, ik beschik sinds de kerst over een netbookje van Toshiba (Toshiba NB200 13P) en de specs van dit simpele netbookje zijn zo te zien al 'beter' dan die van de Asus die jij noemt.
Mijn Toshiba is een heel lief 10 inch netbookje met standaard Windows 7 erop. Zelfs met 1 giga standaard meegeleverd geheugen liep het al redelijk, toen ik de 1 gig omruilde voor een 2 gig geheugenbankje ging het helemaal goed.
Het ding kostte mij 403 euro (met drie jaar (!) garantie, 45 euro voor een externe DVD rewriter en dan nog een los draadloos muisje), alles bij elkaar 520 euro. Dan nog de 2 gig reep voor 60 tientjes en je zit op 580 euro voor een Toshiba netbookje met 3 jaar garantie. Duur voor een netbookje, maar het netbookje weegt net iets meer dan een kilo en da's ook wel prettig.

Als het voor een beetje internetten, een briefje schrijven en een simpel kaartspelletje is, zou je ook eens aan een 10 inch netbookje kunnen denken.

Laatst bewerkt:
Dank voor de input zover. Ik heb zeker nagedacht over een netbookje, heb zelf recent een lief samsungetje aangeschaft, voor op de koffietafel zeg maar, maar voor mijn moeder is dit echt te klein. Ze zou altijd haar leesbril op moeten zetten om email te lezen... :( Daarbij zal ze de laptop niet vaak mee op stap nemen, dus het lichte gewicht is voor haar geen specifiek voordeel.

gast0225, wat denk jij: is die Celeron wel een beetje werkbaar?

Toeval wil dat een familielid van mij een Celeronnetje heeft en ook nog eens een grafische chip onboard. Als ik dat ding 1x in de 3 maanden eens opschoon dan zit ik alleen al tandenknarsend te wachten tot alles is opgestart. Ik ben persoonlijk geen fan van de Celeronnetjes in combinatie met een grafische chip onboard, maar als je niet beter gewend ben, dan..............

Thx! Dat zegt mij wel genoeg. Grafisch geheugen is idd shared, dus dat schiet weinig op. Ik kijk ff verder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan