Laptop met Win8 niet zichtbaar in lijst met apparaten op Linksys Smart Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeaEagleReal

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2013
Ik heb vorige maand een nieuwe router aangeschaft, Linksys EA6700. :thumb:

Zoals de titel al aangeeft zit ik met het probleem dat één laptop op waarop Win8 draait niet wordt gezien in de lijst met apparaten. Dit betekent ook dat ik dus geen ouderlijk toezicht kan beheren voor deze laptop. :o

Tv's, NAS-diskstation, Smartphones, en andere pc's... alles is zichtbaar en te beheren, behalve die laptop. Laat het nu net de laptop van mijn dochter zijn, waar ik toch tijdens de examenperiode wat extra toezicht op wil. :rolleyes:

Wie kan mij helpen?
Kurt ;)

Kijk eerst eens na in de DHCP lease tabel van de Linksys of je dochter wel verbindt met de Linksys. Zeker als er nog alternatieve draadloze (of bedrade) netwerken zijn waar ze mee kan verbinden kan het zijn dat ze niet verbonden is met de Linksys.

Overigens zou het ook nog een firewall instelling kunnen zijn, bijv. dat je dochter bij het eerste aanmelden bij de Linksys heeft aangegeven dat het een Openbaar netwerk is ipv. Thuisnetwerk. Dat is (op de laptop) nog te wijzigen door op de laptop (zodra die verbonden is met de Linksys) het Netwerkcentrum te starten en te kijken of daar inderdaad Openbaar netwerk staat in blauw. Indien ja, dan daar op klikken en het omzetten naar Thuisnetwerk.

Tijs.

Laptop is wel degelijk verbonden met de juiste Linksys router. En het betreft 'particulier netwerk', maar wat ik wel vreemd vind is dat ik het netwerk niet kan wijzigen. Ik kan er bv geen openbaar netwerk van maken. En bijkomend, bij de laptop met Win7 noemt het thuisnetwerk...

Hoe meer ik aan het zoeken ben, en hoe meer ik probeer, des te meer krijg ik de indruk dat de router 2 laptops in het netwerk verward met mekaar. Op sommige momenten zie ik pc3 (dochter), wanneer ik er dan op klik geeft hij aan dat er Win8 op staat, en andere momenten geeft hij pc2 (mijn laptop) en wanneer ik dan klik geeft hij Win7 aan.

Op een bepaald moment stel ik ouderlijk toezicht in voor pc3, en wat later blijkt dat ik zelf niet meer op internet kan.

Zeer vreemd, maar tot dusver niet onder controle. :(

Ik heb geen directe tips meer. Anderen hopelijk wel. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan