Laptop met Windows 7 wordt te warm en slaat uit,wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimo73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2013
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5735Z met Windows 7 erop geïnstalleerd.
Sinds een aantal maanden wordt de laptop erg warm als je meerdere dingen tegelijk wilt doen.
Dan begint de fan enorm te draaien en valt hij uit.
Dit begint steeds vaker te gebeuren en begint aardig irritant te worden ;-)

Is er iets waar ik naar kan kijken of controleren om dit probleem op te lossen?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Richard

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Lijkt mij een warmte probleem al eens het notebook stofvrij gemaakt kijk ook eens evt met speccy naar de temp

Hartelijk dank!

Ik heb het programma geïnstalleerd en dit is het overzicht:

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Pentium T3400 @ 2.16GHz 77 °C
Merom 65nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Moederbord
Acer CathedralPeak (U2E1) 73 °C
Grafisch
Algemeen PnP-beeldscherm (1366x768@60Hz)
Intel Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family (Acer Incorporated [ALI])
Intel Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family (Acer Incorporated [ALI])
Opslag
232GB Hitachi HTS543225L9A300 ATA Device (SATA) 47 °C
Optische schijven
PIONEER DVD-RW DVRTD08RS ATA Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zoals gezegd je temp is vrij hoog zie ik dus daar zal je even op moeten concentreren je zal kunnen beginnen met het notebook stofvrij te maken al je handig bent kan je dit zelf maar anders even laten doen je zou misschien je ventilator gat al met een busje pers lucht schoon kunnen blazen

Laatst bewerkt:
Een zeer nabije relatie van mij had afgelopen weekend ook de 'buik' vol van een continue door warmte vastllopende Acer. Hij werd en wordt niet gehinderd door hardwarekennis maar heeft toch de laptop aan de onderzijde opengemaakt.
Wat ik hierna schrijf is een zo correct mogelijke weergave van hetgeen hij mij vertelde afgelopen zondag, maar 100% letterlijk kan ik de tekst niet meer reproduceren:

op het eerste oog leek alles vrij schoon te zijn (van stof), hij had ook zeer kort daarvoor de zo maar in het oog zittende onderdelen stofvrij gemaakt. Iets dieper in de machine (en daar gaat het nu even om in deze posting) trof hij het een of andere 'dingetje' aan waar de stof zodanig had huisgehouden, dat het 'dingetje' vol met stof zat. Toen hij dit gereinigd had, was het warmteprobleem over.

Vraag mij nu niet welke dingetje, maar ga, als je het aandurft, eens rustig met de ogen op zoek naar wat dieper liggende 'dingetjes' en kijk of er 'iets' helemaal 'verstoft' is.

Handiger is (en ik sluit mij volledig bij Modag aan) wellicht om er even een deskundige naar te laten kijken. Voor gemiddeld zo'n 25 € wordt de machine dan gereinigd en laat je het doen door de leverancier waar de machine vandaan kwam, dan zet hij er ook nog gelijk het nieuwste bios op. (Ook zo'n verrekt 'gevaarlijke' klus die zo links en rechts nogal eens misgaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan