laptop met windows 8 , bios leest usb stick niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

taximanhb2

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Berichten
65
Hallo, ik heb een Packard Bell Laptop van maart 2014.

Geinstalleerd windows 8.
Ik wil terug naar windows 7. Windows 7 installeren via usb er zit nl geen dvdrom in.
Bootable usb gemaakt via rufus maar de bios herkent hem niet.
Via een ander progamma bootable usb gemaakt. Bios leest hem nog niet.
Iemand een idee waarom dit fout gaat?
:confused:
 
herkend hem niet, of de bootvolgorde?
 
Hoezo "terug",vermoedelijk stond er W8 op?
In de bios de secure boot uischakelen en dan staat het denkelijk ook op uefi met een gpt schijf.
 
Hallo Lange pier.

Ik moet opnieuw beginnen.
Laptop is van een vriendin, die heeft hem laten vallen,harde schijf eruit gehaald.
Op mijn pc de harde schijf aangekoppeld en die kan hem niet lezen.
Harde schijf stuk.
Nieuwe harde schijf er in gedaan. En ze vind w8 te ingewikkeld. Dus ik dacht w7 er op te zetten.
Dat gaat dus niet omdat w8 er op staat. In de bios kan ik de secure boot niet uitschakelen, die staat op enabeld maar alles staat in blauwe letters en de secure boot in grijze letters,dus dat wordt overgeslagen.En de 1e regel staat inderdaad op uefi.
Dus ik vrees dat w7 hier niet meer op kan. Ik had zelf met een ander account w8 er weer opgekregen.Dus anders gezegd met haar account kan hij weer terug naar w8. Mogelijk kan ik wel een bootable usb maken met w8 versie erop. het verhaal zit dus denk ik in uefi. Heeft w7 dat niet? afijn ik lees het wel, groetjes.
 
ff in de lappenmand gelegen,maar zie nog geen oplosing,is er een mogelijkheid om laptop terug te zetten naar fabrieksinstelling?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan