Laptop met windows vista leeg halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Berichten
401
Hallo,

Ik wil mijn oude acer laptop aan mijn moeder geven. Nu heb ik deze laptop ongeveer twee jaar in gebruik gehad,en de nodige programma's erop staan en er weer afgehaald. Nu wil ik mijn moeder een zo ''schoon'' mogelijke laptop geven. Ik weet dat het met alleen de programma's verwijderen niet alles echt verdwijnt. Hoe kan ik mijn laptop het beste leeg halen?

Helaas ben ik niet meer in bezit van een originele installatie cd,want windows vista was al voor geprogrammeerd.
 
Je kan de stations op de laptop formatteren en daarna de stations en daarna de partities verwijderen. Dan bestaat er echter nog de mogelijkheid om (doch niet eenvoudig) gegevens te herstellen. Wil je er zeker van zijn om de schijf voor consumentengebruik onherstelbaar te wissen, dan kun je deze low-level formatteren of 'wipen'. Op die manier wordt iedere byte op de schijf overschreven.

Dit zou je kunnen doen door de schijf uit de laptop te halen, op een andere computer aan te sluiten en dan met een toepassing als CCleaner te wissen. Een andere manier is de laptop op te starten met een opstartbare CD-ROM, bijvoorbeeld die van Darik's Boot And Nuke en dan de schijf te wissen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan