Laptop met windows Vista wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuuu

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Dag iedereen,

Ik heb sinds gisteren problemen met het opstarten van mijn laptop met windows Vista. Dit is een HP pavilion entertainment pc.

De problemen zijn eigenlijk begonnen zonder enige reden. Ik had mijn laptop opstaan en ging even weg. Toen ik minder dan een half uur later terug kwam en weer aan de slag ging sloot mijn laptop plots af. Sindsdien start hij niet meer op, of toch niet tot een bruikbaar niveau.

Ik probeer dus mijn laptop op te starten en kreeg eerst de opties om F9 en reboot te doen, of om F11 en recovery te doen. Ik heb beide geprobeerd maar in beide gevallen gebeurde er niets. Als ik hem nu opstart krijg ik eerst "Windows is loading files" te zien, daarna komt "microsoft corporations" en dan komt er in een fractie van een seconde een ander scherm maar dat is onleesbaar in die korte tijd. Ten slotte komt het scherm op een blue screen te staan en zit ik dus op het einde van de mogelijkheden.

Is er soms iemand die weet wat ik hieraan kan doen?

Het is wel niet mogelijk om te herstarten met een cd want hij is voorgeprogrammeerd in de winkel en ik heb geen cd meegekregen...

Ik hoop dat er iemand is die vlug redding kan brengen voor mijn probleem.

Groeten
Manuuu

Als het goed is heeft u een CA certificaat van Windows Vista onder uw PC zitten. Deze kunt u gebruiken tijdens de activatie van Windows.

U kunt bv naar The Piratebay gaan en deze torrent downloaden met bv utorrent of Vuze(programma's moeten apart worden geïnstalleerd) en daarna deze torrent downloaden Link voor 32Bit

Ik neem aan dat u een 32Bit versie van Windows draait aangezien deze voor de meeste mensen helaas nog steeds de standaard is.

Als u daarna deze versie op DVD brand en hem dan tijdens het booten instaleerd en uiteindelijk uw Versie geregistreerd dan heeft u een compleet legale versie van Windows.

Waarschijnlijk wordt dit wel een telefoon activatie aangezien deze product code nog eerst geregistreerd moet worden bij Microsoft.

En is er soms nog een andere manier om de laptop weer aan de praat te krijgen? Zonder installatie van een nieuwe windowsversie? Of is dat echt de enige uitweg?

Wat ik me ook afvraag is hoe dit probleem ontstaan kan zijn. Het is maar dat ik er eventueel rekening mee kan houden in de toekomst :-)

Laatst bewerkt:
Dit is de beste manier om er zeker van te zijn dat alles weer in orde komt.

er zijn miljarden redenen waarom een PC plotseling niet meer kan opstarten. het kan een hardware probleem zijn of software. Er kunnen alleen maar zinnige oplossing worden gegeven als u precies weet wat uw computer voor handelingen heeft gedaan in de laatste opstart en werking.

Het zou zomaar een malafide programma kunnen zijn geweest die uw computer onklaar heeft gemaakt. Als u het toch voor elkaar krijg deze te verwijderen zal uw pc altijd vatbaar blijven voor nieuwe virussen of andere versies van malware. Hij doet het dan wel weer maar waarschijnlijk niet voor lang.

U kunt proberen om tijdens het opstarten verschillende keren op F8 te drukken en daarna te kiezen voor Veilige Modus. en hier dan een virus scan uit te voeren. en kijk wat gevonden kan worden.

De recovery CD biedt soms ook nog een mogelijke oplossing:
- 32 bit; http://neosmart.net/downloads/miscellania/Windows Vista 32-bit Repair Disc.torrent
- 64 bit; http://neosmart.net/downloads/miscellania/Windows Vista 64-bit Repair Disc.torrent

1. Je download dus één v/d bovenstaande Recovery Disk.
2. Je stelt de bios volgorde in op starten vanaf CD/DVD.
3. Je steekt de zelfgemaakte recovery CD in de computer.
4. Je start de cd d.m.v. een toets te drukken, wanneer dat gevraagd wordt.
5. Je kiest voor "Repair your computer/Herstel uw computer"
NB: Het kan zijn dat je eerst een toetsenbord moet kiezen en dergelijke.
35ksrnm.jpg

Laatst bewerkt:
@Driesiooo
Zijn dit geen Engelstalige versies van Windows Vista? Ik neem aan dat de TS een Nederlands talige zoekt. Er staat wel Support all languages. maar dit lijkt me sterk.

Over het algemeen beschikt de Retail versie van WindowVista ook de repair functie.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Met de door @Driesioo vermelde Vista Recovery CD's kun je alle talen Vista repareren, gebruik die CD's al jaren met succes !

Greetz,

Harry.

Ja dat klopt, de Recovery disk ondersteunt alle talen, maar de disk menu zijn opties zijn Engelstalig. Maar het herstellen zelf is normaal géén probleem met deze Engelstalige Recovery disk.

Ik heb wel een klein foutje gemaakt, mijn screenshot is niet correct, dit geldt als je de originele cd gebruikt. Om het te corrigeren:

Plaats de Windows Vista / 7 recovery-cd in de CD/DVD-drive.
Wanneer gevraagd wordt om te computer te starten van de DVD, druk je op een toets b.v. de spatiebalk.
Als de computer is opgestart van de "recovery" cd krijgt u de onderstaande melding.
"System recovery options" klik hier op "next"
Het systeem wordt nu geanalyseerd op aanwezige Windows installaties.
Als deze gereed is krijg u het venster te zien met de gevonden Windows installaties.
Kies hier het juiste "besturings systeem" wat u wilt herstellen en klik op "next"
  • Startup Repair « Kies deze optie nadat je al mijn voorgaande stappen hebt uitgevoerd.
  • System Restore
  • System Image Recovery
  • Windows Memory Diagnostic
  • Command Prompt

Laatst bewerkt:
als je computer een bsod/bluescreen krijgt dat is te herkennen aan een code die er zo uitziet
STOP: en dan de foutcode
als dat het geval is

kan het ook je hardware zijn die niet goed meer werkt zoals :

je geheugen of videokaart of je hard disk Enz.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan