Laptop met Xircom ethernet kaartje op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janus

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Misschien onmogelijk, maar ik vraag het toch:
heb een netwerkje met een e-tech modem router.
Gisteren van een kennis gehad een´oude Toshiba T2110 CS met een Xircom Ethernet-Modem 33.6 kaartje.
Aan dit ethernetkaartje zit een soort kastje waarin de telefoonstekker moet om via de telefoon te internetten.
Nu wil ik graag deze laptop op mijn router aansluiten maar mijn vraag is nu: kan dat ? en zo ja is er dan een verloopstekker die vanaf dat kastje met telefoonaansluiting naar mijn router met netwerkaansluiting loopt ?

Nee, de stekkers zijn te verschillend. Je modem heeft een RJ-11 aansluiting en je modem heeft een RJ-45 aansluiting. In theorie zou je nog zelf wat draadjes aan elkaar kunnen frutselen, maar je hebt wel te maken met verschillende technologieën. Ik denk niet dat een modemsignaal door jouw router als netwerksignaal kan worden opgepikt.

Bedankt voor je antwoord,
is er dan wellicht nog een andere manier om de laptop op het netwerk te krijgen ?

zo´n kaart heb ik ( zie eerste bericht) maar hoe maak ik de verbinding vanaf die kaart naar mijn router ?

In jouw bericht staat een ethernet-modem kaart 33.6
Ik bedoel dus een netwerkkaart.

Modem is alleen voor telefoonlijn
Netwerkkaart is voor verbinding met router of switch.

Dit zijn dus twee heel verschillende kaarten. Met een modem kaart zul je geen verbinding kunnen maken met je router.

Sorry Puppie ik dacht dat het een combinatie was omdat er ethernet + modem op staat (zie bijlage).
Daarom dacht ik dat het zowel netwerkkaart als modemkaart is.
Maar dan zit ik er dus naast, zal wel even op marktplaats gaan zoeken naar een netwerkkaartje.
In ieder geval bedankt voor de uitleg.

Bijlagen

• xircom.jpg
    xircom.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 47
Kijk eens aan de kant waar je je kabeltje in stopt. Zitten daar twee aansluitingen? In dat geval zou het kunnen dat het een gecombineerde netwerkkaart en modem ineen is.

Ja !! dat klopt, er zitten twee dezelfde aansluitingen, zou ik dan een tweede kastje erbij moeten hebben, maar dan eentje die een netwerkaansluiting ipv een telefoonaansluiting heeft, en zo ja zijn die dingen (nog) ergens te krijgen ?

Janus,
als er twee aansluitingen opzitten dan is er 1 klein en 1 groot.
Dan kun je in de grote gewoon een utp kabel stoppen en die op je router aansluiten.
Je zult voor die kaart dan nog wel een driver nodig hebben.
Zoals je nu al wel zult merken geeft een plaatje al meer duidelijkheid.
De opmerking van hangmat is perfect.

Puppie,

heb geprobeerd om de ´kopse kant´van de kaart in te scannen.
Dit zijn de twee aansluitingen, op de ene zit dus het kastje met de ingang voor de telefoonstekker, ik denk dat op de andere zo´n zelfde kastje moet maar dan met een aansluiting voor een netwerkplug ??????
Klopt dat, en zijn die er nog wel ?

Bijlagen

• xircom2.jpg
    xircom2.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 37
Nieuw zijn ze bijna niet te betalen (je kunt dan beter een nieuw netwerkkaartje gaan halen) of je moet een keer geluk hebben op een computerbeurs

Op de achterkant van je kaartje staat een typenummer. Gooi dat eens door google heen?

Bedankt Hangmat, heb ik gedaan en een stuk wijzer geworden;tevens een bod uitgebracht op een aangeboden kaartje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan