Laptop met XP Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NarCy

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Ik probeerde net de laptop van mijn huisgenoot te formatteren. XP cd erin (BIOS settings zijn in orde), opstarten van CD en dan kiezen Windows XP opnieuw installeren.
Maar toen ik voor die optie koos kreeg ik direct erna het volgende: Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.

Ik weet alleen niet wat ik er mee aan moet, ik heb geen idee waarom de Setup geen schijfstations kan vinden. Is dit een bekend probleem? Want ik snap er niets meer van, andere manieren hebben tot nu toe ook op niets uit gelopen. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Groeten

Sata schijf? Dan zal je eerst sata drivers moeten installeren. Dit kan via floppy, usb of met een geslipstreamde xp cd. Is hier op de site een heleboel over te vinden.

Hmm klinkt niet echt bekend, wat zou ik moeten doen zodat mijn schijfstation weer herkent wordt? Welke driver? Floppy werkt niet, laptop heeft geen floppy drive. Hoe moet het met een USB?

Dan een speciale Windows XP cd maken met geintegreerde SATA drivers, een zgn. slipstream.

Weet je trouwens wel zeker of alle andere XP drivers voorhanden zijn? Anders is alle moeite voor niets!

Hmm geen idee, ik heb wel vaker computers geformatteerd, maar dat deed ik precies zoals hierboven staat. CD erin en formatteren. Komt soms dus veel meer bij kijken kennelijk. Hoe weet ik of het SATA is?

Fujitsu computers systems
Ser Nr YSLN002598
Amilo Pi 1505

Die heeft inderdaad een SATA schijf, SATA drivers zijn te vinden op de site van Fujitsu-Siemens, andere XP drivers ook

Precies, zet de driver op een floppy, stop je windows xp cd in de cd/dvd speler en tijdens het booten van de cd op F6 drukken en aan het eind van het laden van de setup moet je bevestigen dat je de drivers wilt laden..en *voila* daar is je schijf weer :p

Precies, zet de driver op een floppy, stop je windows xp cd in de cd/dvd speler en tijdens het booten van de cd op F6 drukken en aan het eind van het laden van de setup moet je bevestigen dat je de drivers wilt laden..en *voila* daar is je schijf weer :p

Lezen aub

Want dan moet je wel een diskette driver hebben:evil:

Zover waren we al een tijdje, dus vandaar het advies voor de slipstream Windows XP cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan