laptop mist ethernet driver - krijg er geen internet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Beste leden

Ik heb een probleem door ik geen 1 driver kan vinden om de laptop met internet te verbinden.
hij zegt hij wel verbonden is, maar de ethernet controlle staat uit.

ik denk tja... hij mist de driver van de ethernet.
maar welke type?
ik kom per toeval de juiste laptop handleiding tegen, maar nog steeds geen driver.

windows vista of xp gaat niet meer erop. (te oud)
ik zou t liefste windows 10 erop willen, maar dat is onmogelijk.

dus zoek ik een driver voor windows 7 (64 bits)

ik zou e.v.t een poging kunnen doen met een vista driver.
maar kan tot alle dagen ik er mee bezig ben niets vinden

iemand die een driver kan vinden voor deze laptop

https://www.dell.com/support/home/nl/nl/nlbsdt1/product-support/product/latitude-d830/drivers

Hier vond ik ook drivers voor Vista. Ik neem aan dat die ook werken op Windows 10.
Het is het proberen waard!

tnx - ook geprobeerd deze zonder suc6

nog gekker: windows 7 staat erop, hij geeft nu 20% internet weer :shocked:

met 20% bedoel ik een heel heel klein beetje hier en daar wat doet (nee geen ofline modus)
ik heb de internet kabel erin zitten en hij zegt verbonden.

zou de ethernet adapter kapot aan t gaan zijn, is t wel de driver nog steeds hij mist.
in iedergeval weergeeft hij geen paginas in goede orde.

we zoeken door....

Plaats eens een printscreen van apparaatbeheer.

Als je een soort van verbinding hebt is het zeer waarschijnlijk geen driver probleem. In dat geval zou je namelijk helemaal geen verbinding hebben.

Kan natuurlijk ook dat er iets mis is met de netwerkkaart of kabel.

Da's wel een heel oud ding. Als het een knutselproject is dan zou ik de C-schijf formatteren en WIN7 opnieuw installeren. Met een beetje geluk worden dan de juiste drivers ook geïnstalleerd.

t is een driver probleem, daar ben ik achter en vind het niet meer dan heel erg logisch.

ja alles wat met internet te maken kan hebben van kabel breuk tot iets in je modem/router geloof ik als te graag, maar andere systemen draaien daarmee super.

ik probeer van deze laptop nog enig zins voor iemand werkende te krijgen, maar als ik al niet op internet geraakt en de driver blijft ontbreken zal t nooit werken.
zodra ik erop kan is t meestal mogelijk de overige drivers te vinden.

edit: t betreft een schone installatie!

Laatst bewerkt:
echt er bestaat geen 1 werkende driver volgens mij en kan wel 100e keren proberen.
deze laptop lijkt zijn laatste dag te hebben gedraaid

ik snap best hij een driver mist, maar zo onduidelijk hij geeft aan de juiste erin zit, zo vaag heb ik ze nooit gezien
helaas :mad:

Hier worden werkende oplossingen voor Win10 geclaimd voor de Broadcom 57XX Gigabit Integrated Controller van jouw plaatje.
https://answers.microsoft.com/en-us...t/3a24540a-c23c-4c55-a3ac-a48c2fead5bc?page=3
oa Ricks antwoord.

andere kans:
https://answers.microsoft.com/en-us...t/f47c4c40-39b6-49c0-bbaf-7e371f03875c?page=2
deze driver zou het doen volgens Masterimages:
https://www.broadcom.com/site-search?q=NetLink®/NetXtreme® I Desktop/Mobile/Server DOS NDIS2
link naar driver https://docs.broadcom.com/docs/12358336

Laatst bewerkt:
Er staan geen uitroep- of vraagtekens bij de netwerk interfaces ( WiFi of ethernet ) echter wel daaronder, 1 of andere data-interface.
Lijkt mij dat er een andere driver mist, iets van de chipset omdat er andere hardware niet wordt herkend.

Als je regelmatig afwisselend wel of geen internet hebt, dan denk ik eerder dat je netwerkkaart of je kabel niet goed is. Koop bij de computerboer voor een paar tientjes een goede netwerkkaart, en gebruik die anders.

ik richt me nog op deze laatste poging en anders gaat de laptop terug naar de eigenaar en kan hij beslissen wat er mee te doen.

ik ga er geen geld aan besteden en de internet kabels zijn goed zie post: #7
alles wat met internet te maken kan hebben van kabel breuk tot iets in je modem/router geloof ik als te graag, maar andere systemen draaien daarmee super.

Anyway tnx voor t mee kijken naar wat drivers:thumb:

Er staan geen uitroep- of vraagtekens bij de netwerk interfaces ( WiFi of ethernet ) echter wel daaronder, 1 of andere data-interface.
Lijkt mij dat er een andere driver mist, iets van de chipset omdat er andere hardware niet wordt herkend.

idd en daar zoek ik ook naar....

stomme is hij geeft rechts onder een geel warning aan van geen internet beschikbaar, web pagina's laden ook niet.
maar een windows update (win 7) doet hij wel netjes downloaden en installeren.

Alles lijkt perfect te werken behalve internet niet.
zo vaag heb ik t nog nooit meegemaakt, hoe kan dit nou?

Ik zou proberen om de wel beschikbare, 64 birs, Vista-drivers te installeren, desnoods in compatibiliteits-modus.
Richt je daarbij met name op de moederbord drivers...

Wat je ook kunt doen is zoeken op "hardware-ID" van betreffende data-interface, dan heb je tenminste enig idee waar je naar op zoek bent.
Hoe je dat doet :
Open Apparaatbeheer.
Klik met je re-muisknop op deze data-interface en kies in het popup-menu voor "Eigenschappen", daarna het tabblad "Details" en klik dan op het dropdown-menu "Apparaatbeschrijving" en wijzig dat in "Hardware-ID".
Het veld daaronder zou dan iets moeten tonen als dit: PCI\VEN_144D&DEV_A802&SUBSYS_A801144D&REV_01

Kopieer dat en zoek daarnaar via Google...wellicht levert dat een bruikbare driver op ?

ik richt me nog op deze laatste poging en anders gaat de laptop terug naar de eigenaar en kan hij beslissen wat er mee te doen.
En heeft dat al wat opgeleverd?

stomme is hij geeft rechts onder een geel warning aan van geen internet beschikbaar, web pagina's laden ook niet.
maar een windows update (win 7) doet hij wel netjes downloaden en installeren.
Ai... kan me niet herinneren dit gelezen te hebben.

Dus krijg je wel een IP-adres op deze netwerkaart?
Zet de output van ipconfig eens hier neer?

Of heb je de proxy setting verkeerd staan?
https://www.youtube.com/watch?v=R-Y0dBXxma8

Laatst bewerkt:
geen 1 driver werkt, zowel voor vista, xp, windows 7, 8, 10 etc..... 32 & 64 bits niets helpt.

Nu route99 t zegt over een ip te krijgen op de netwerk kaart zag ik laatst een melding verschijnen iets van t ip niet klopt in de config.
Normaal meot zo apparaat herkent worden, maar goed niet te veel aandacht aan besteden deze laptop heeft zijn beste tijd gehad.

ik sluit mijn topic vraag, ben niet verder gekomen door te oude hardware, deze laptop gaat terug naar de eigenaar.
anyway tnx allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan