laptop naar fabrieksinstellingen terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Professor

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Hoi Helper,
Een vriendin heeft een laptop acer aspire 5715z waarop origineel vista home premium was geïnstalleerd.
Ik heb daar win 7 op gezet maar dat werkt niet naar tevredenheid.
Ik probeer nu de herstelpartitie te activeren (alt en F10) maar er gebeurt helemaal niets.
De bios staat goed (d2d recovery enabled)
Ook heb ik acer e-recoverymanagement geïnstalleerd, maar daar kan ik alleen sommige drivers mee terugzetten.
De herstel partitie is in orde volgens windows.
Kortom ik denk dat ik alles goed heb staan, maar het werkt niet.
Weet jij een oplossing?

Hallo Professor. Proberen kun je altijd. :)

Met de herstelfunctie kun je het systeem herstellen vanaf een standaard fabrieksimage, vanaf een eigen image, of van eerder gemaakte backups op CD of DVD.
Je kunt ook toepassingen en stuurprogramma’s van het Acer-systeem opnieuw installeren.

1 Volens mij, deze toetsen, druk op <Alt> + <F10> of kies Acer eRecovery Management op de werkbalk van Empowering Technology om de Acer eRecovery Management te starten.
2 Schakel naar de pagina voor herstel en terughalen via de knop Restore.
3 Selecteer het herstelpunt waarvan moet worden hersteld. Je kunt ook het systeem herstellen vanaf een standaard fabrieksimage.
4 Volg de instructies op het scherm om het proces te voltooien.

Herstellen vanaf een eerder gemaakte CD/DVD of toepassingen en stuurprogramma’s opnieuw installeren. Heb je die nooit gemaakt. :confused:

Heb je verder niks, een backup op bijvoorbeeld D schijf staan.

Acer recovery oproepen ..

Druk tijdens het opstarten of een herstart de combi toetsen in ALT+F10
D.w.z. Houw de ALT toets in en druk meermaals op de F10 toets .
zodoende roep je de hoofdpagina op van de ACER recovery ...
deze heeft drie herstel opties
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.

Optie 1 Het systeem herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen:
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op. ( indien geen wachtwoord werd ingesteldt laat je dit venster leeg ..en ga je naar punt 2 )
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de image van de standaard fabrieksinstellingen
op de verborgen partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de schijf zullen verloren gaan.
Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar zijn oorspronkelijke status;

Optie 2 Systeem herstellen vanaf back-up gebruiker
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de back-upimage van de gebruiker op de secundaire
partitie van de harde schijf.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar de meest recente gebruikersback-up.

Optie3 Systeem herstellen vanaf cd/dvd
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische station.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking: Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen,zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te starten.

Als jij er een win7 op hebt gezet, is de kans groot dat je vista recover partitie is overschreven met die van je win7.

Ik heb ook een acer apsire. Maar niet hetzelfde soort. Ik heb een 5736z. Alleen ik krijg er een speciaal programma bij met fabrieks instellingen voor op een CD of externe hardeschijf ofzo. Ik weet niet zeker of je er veel aan hebt want ik denk dat het dan gewoon weer win7 erop zet... Maar proberen kan altijd! Net zoals de eerste commend zij.

1. Klik op start.
2. Zoek: Acer eRecovery manegement (als het goed is zou elke acer dit moeten hebben. Maar ik weet het niet zeker want een windows upgrade met vista naar 7 kan erg veel veranderen.
3. Het staat er bij mij al in het begin: disc met fabriekswaarden maken.

Probeer want nooit geschoten is toch echt altijd mis. Alsnog ik vrees t ergste.

Trouwens, ik zeg het gewoon even. Het is bewezen dat windows 7 de verbetering was van vista. Ze hebben een hele hoop problemen en kinderziektes gevonden in vista wat ook niet zo snel opgelost kon worden. Daarom was de opvolger windows 7 erg snel op de markt veschenen. Het zou sneller moeten zijn (niet zeker dus), mooier en toch handiger... Maar dit is gewoon mijn mening. Als ze bijvoorbeeld ook al haar bestanden heeft verloren, ja dat is erg vervelend maar dat kun je niet terugdraaien.

Of je gebruikt een originele dvd met windows vista.
Gaat ook.

Bedankt voor alle reacties.
Er is nooit een backup gemaakt op wat voor manier dan ook.
Ik denk dat ik er maar een vista origineel op knal.
Ik heb wel alle docs en zo op een andere hd gezet.

Grote kans dat Win7 installatie je MBR heeft gewijzigd, daardoor kan je recover partitie mogelijk niet meer gevonden dan wel benaderd worden.
Maar als je al een backup hebt gemaakt en een clean install doet, ben je ook gelijk van de extra rotzooi van acer af :rolleyes:

Grote kans dat Win7 installatie je MBR heeft gewijzigd, daardoor kan je recover partitie mogelijk niet meer gevonden dan wel benaderd worden.

Ja ik denk dat dat is gebeurd.
Ik ben nu bezig met een schone install.
bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan