Laptop naar LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik heb een TV uitgang op mijn laptop en een PC ingang op mijn LCD TV. Ik heb deze verbonden met een kabeltje en ook nog een kabeltje aangelegd voor het geluid, zodat ik films op tv kan kijken via mij laptop. Als ik nu echt het pc kanaal van mijn tv opzet krijg ik alleen maar zwart beeld en kan ik ook niet meer in menu's van de tv waar ik op andere kanalen wel in kan, ik kan hier dus ook niet bij de instellingen komen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt, of weet iemand hoe dit komt?
Groetjes

Heb je de laptop ook verteld [beeldscherm instellingen, 1x rechts klik op bureaublad] dat hij het beeld naar de tv moet sturen?

Ik denk het niet, ik heb hier nog niets specifieks aangepast. Kan je me misschien vertellen waar ik dat precies kan doen?

- Start - Configuratiescherm - Beeldscherm - Instellingen
- Klik op nummer 2 en activeer die.
- Daarna sleep je 2 naar nummer 1 waardoor nummer 2 als eerste staat.
- Dan onderaan aanvinken die als hoofdmonitor te gebruiken en dan op nummer 1 het vinkje
weghalen dat waar staat Bureablad uitbreiden naar deze monitor.
- Dan OK en het werkt.

Ik heb het geprobeerd zoals je zegt, maar als ik dan op ok druk gebeurt er niets, en wanneer ik dan het scherm weer open staat het weer zoals aan het begin met 1 vooran. Ook als ik op toepassen druk springt hij automatisch weer terug naar 1 vooran. Heb je misschien nog meer suggesties?

Heb je trouwens niet een speciale video kaart nodig? Ik heb trouwens volgens mij een Mobile Intel(r) kaart ofzo op mijn laptop? Er zit wel een S video uitgang en een VGA uitgang in. Deze twee keuzes heb ik ook op mijn tv. Ik heb nu een video S kabel gehaald want met de VGA kabel lukte het niet. Kan je bij iedere video kaart instellen dat je een ander beeldscherm wil gebruiken?

Het ligt er inderdaad aan welke videokaart je hebt. Kijk is met het programma Everest of Aida32 welke videokaart je hebt en zet hier dan welke videokaart je hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan