Laptop naar tv, geen geluid...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisett

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Hoi allemaal,

Ik heb net mijn HDMI kabel aan mn tv gehangen en ik krijg dus geen geluid. Hij doet het al een jaar naar behoren en nu opeens niet meer. Bij afspeelapparaten staat hij ook gewoon ingesteld dat het geluid via mn tv moet komen.

Nu komt het rare, als ik dus een test geluidje laat afspelen, dan speelt het geluidje zich wel af op de tv. Als ik de kabel uit mijn laptop haal, dan krijg ik ook geen geluid meer, terwijl hij dan wel automatisch weer via de speakers moet verlopen. Als ik de laptop dan weer opnieuw opstart dan doet het geluid het weer wel normaal via de speakers..

Dan denk ik dat hij ergens op mute staat? Ik zou alleen niet weten waar, niet in het filmpje en niet op de laptop?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Hallo Lisett,

Heb je al andere software uitgeprobeerd om de video af te spelen?

Zelfs simpele youtube filmpjes geven geen geluid meer. Ook niet als ik de kabel er weer uithaal..

volume mixer openen. klik op het geluidsicoon rechtsonderin en klik dan op volume mixer. vaak is het geluid daar gedempt.

Bij de volume mixer heb ik 2 dingen staan. Onder apparaten de tv en die staat op max volume en onder toepassingen staat syst. geluiden ook op max volume. Dus daar ligt het denk ik ook niet aan...

Als ik in de volume mixer onder apparaten de tv verander naar de speakers van de laptop geeft hij ook geen geluid...

Een systeemherstel naar een datum van voor het probleem een optie?
Een herinstllatie van de audio en hdmi driver kan werken, eerst deïnstalleren via apparaatbeheer of Revo-uninstaller.

dat is natuurlijk een optie, dat windows update de driver geupdate heeft...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan