dennis18816
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 apr 2015
Goededag iedereen,
Ik ervaar wat problemen met mijn laptop.
Hier mijn vraag stuk:
Mijn vraag
Mijn laptop is stuk gegaan met de welbekende 'No bootable device'.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer swift SF114-32 series, model N17W6
Nieuwe SSD: Intenso M.2 SSD SATA III HIGH 240 GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb voorzichtig de SSD uit de laptop gehaald, in een andere computer gestopt en gecheckt of de SSD stuk is. De SSD was inderdaad stuk (met verschillende soorten software getest en ze gaven allemaal errors aan). Data eraf halen was niet meer mogelijk
Prima, dacht ik, dan koop ik een nieuwe SSD.
De nieuwe SSD heb ik in de laptop gestopt en windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
Dit werkte voor vier dagen, totdat de laptop vastliep en weer een foutmelding gaf 'No bootable device'.
Ik nam aan dat ik de SSD niet goed in de laptop gestopt had.
Ik heb de SSD er opnieuw ingestopt (ook al zag ik en voelde ik geen verschil bij het inzetten), maar ik bleef dezelfde foutmelding krijgen. (Maar soms ook niet)
De SSD heb ik nu vier keer opnieuw in de laptop gestopt (omdat ik geen andere theorie voor ogen heb), maar hij blijft heel vaak 'No bootable device' aangeven.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Ik ervaar wat problemen met mijn laptop.
Hier mijn vraag stuk:
Mijn vraag
Mijn laptop is stuk gegaan met de welbekende 'No bootable device'.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer swift SF114-32 series, model N17W6
Nieuwe SSD: Intenso M.2 SSD SATA III HIGH 240 GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb voorzichtig de SSD uit de laptop gehaald, in een andere computer gestopt en gecheckt of de SSD stuk is. De SSD was inderdaad stuk (met verschillende soorten software getest en ze gaven allemaal errors aan). Data eraf halen was niet meer mogelijk
Prima, dacht ik, dan koop ik een nieuwe SSD.
De nieuwe SSD heb ik in de laptop gestopt en windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
Dit werkte voor vier dagen, totdat de laptop vastliep en weer een foutmelding gaf 'No bootable device'.
Ik nam aan dat ik de SSD niet goed in de laptop gestopt had.
Ik heb de SSD er opnieuw ingestopt (ook al zag ik en voelde ik geen verschil bij het inzetten), maar ik bleef dezelfde foutmelding krijgen. (Maar soms ook niet)
De SSD heb ik nu vier keer opnieuw in de laptop gestopt (omdat ik geen andere theorie voor ogen heb), maar hij blijft heel vaak 'No bootable device' aangeven.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?