Laptop nodig voor opleiding: windows of MAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSvennie93

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Hallo,

Ik ga komend schooljaar de opleiding Informatica volgen aan de Hogeschool Utrecht. Nu moet ik een nieuwe laptop aanschaffen aangezien mijn huidige laptop traag is.
Beide besturingssystemen zijn toegestaan, en ik weet totaal niet welke ik moet kiezen.
Welk besturingssysteem prefereren jullie?

Mvg,

Sven

hoeveel geld wil je uitgeven?

dan zou ik voor een mac gaan.
is aan de prijs maar ben er zelf tevreden over.
Let op de games zijn taboe hierop.

Oke. De doeleinden waarvoor ik hem wil gebruiken is school, tekstverwerkers, muziek en video.
En ik wil dat hij over 4 jaar nog nagenoeg hetzelfde werkt.
Welke is dan de beste?

wat de best is over vier jaar weet ik niet.
maar ik gebruik een macbook pro met ssd harddisk en 4 Gb intern geheugen.
Werkt als een speer.

zelf nog nooit met een mac gewerkt reden is te duur maarja ik ben zelf een windows liefhebber daar heb je denkt ik meer aan want je komt sneller aan exe programma's maar neem in iedergeval een dure want die zijn op zich beter ik zit hier namelijk met een compaq pressario cq62 en na 2 jaar en 11 maanden nu dus pest me accu me en knalt hij soms bij laag stroom ron 30 procent uit maarja ik zou dus voor een wat duurdere gaan.

Ik zou voor een windows gaan, dar krijg je tenminste wat voor je geld terug en bij Apple betaal voor die ''appel''.

waar koop je een besturing systeem voor 20 euro....bij apple.
Bij apple zijn de programma's goedkoper dan voor een windows pc.
je betaald niet voor de apple maar voor de kwaliteit.

mrsvennie loop eens bij een apple store binnen en kijk daar eens.

Laatst bewerkt:
Een windows laptop die je koopt voor 929 euro heeft zelfde hardware als een macbook pro van 2100 euro(heb zelf net vergeleken).
Waarom zou ik zoveel geld meer betalen voor de zelfde hardware?

Of je nou op CTRL drukt of op de Appeltjes toets? Er bestaat niet zoiets als de beste. En als die al bestaat dan maken ze morgen wel een betere.

Er is geen slechte keuze in deze. Een degelijke Windows laptop kost ook een leuk bedrag.

Tja, kijk. Dit is een beetje hetzelfde als op een autoforum vragen welke auto de beste is. Kun je dagen genieten van de discussies die dan ontstaan.

Als er 1 beste laptop te benoemen was, dan zou de gemiddelde mediamarkt een heel stuk kleiner kunnen zijn. Er zijn geen echt slechte of te kleine laptops/pc's meer. Alles is van redelijk tot goede kwaliteit en voor de rest is het afhankelijk van je persoonlijke smaak, budget, en wat je er mee gaat doen.

Het helpt daarnaast niet echt dat je wensenlijst niet veel verder komt dan: Ik ga er mee naar school.

stel je zelf een paar vragen
gaan de applicatie van school werken op een mac/windows?
Kan ik goed werken met Mac of met windows?
wil ik spelletjes kunnen spelen?
Hoeveel geld wil ik er aan spenderen?

Wat de applicaties betreft weet ik het niet. Met een Mac heb ik nog nooit gewerkt, maar als ik hem tijdig bestel kan ik ermee leren werken. Ik hoef geen spelletjes te kunnen spelen en een maximum bedrag heb ik niet echt maar de laptop moet wel beter werken dan mijn huidige. Die is net 4 jaar maar is zo traag als dikke ****** door een vergiet.

Misschien nog een goed argument voor een Windows laptop. De meeste scholen zijn aangesloten bij Slim of Surfnet. Via welke je een heleboel software voor bijna niks kunt kopen. Met het geld dat je bespaart kun je dan in je opleiding nog wel iets nuttigs doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan