laptop of desktop kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Wil graag jullie mening weten over het volgende
ik mag van mijn vrouw (:D ) mijn duurverdiende vakantie geld besteden aan een nieuwe computer en nu heb ik mijn oog laten vallen (niet letterlijk) op de volgende 2 computers te weten een laptop van het merk Toshiba L30-10T met de volgende specificaties :

Intel Pentium Dual Core Processor, 1,73GHZ. Besturingssysteem Windows Vista Home Basic edition.
Intern geheugen 1024MB. Harddisk 80GB.
Brander: DVD supermulti drive. Beeldscherm: 15,4" WXGA TFT Widescreen.
Grafische kaart: ATI Radeon Xpress 200M, met 128MB geheugen.
Aansluitingen: 1*Dc-in, 1*extern beeldscherm, 1*RJ-11, 1*RJ-45, 1* externe microfoon, 1* headphone stereo.
2*USB 2.0. Uitbreiding: 2* geheugenslots.
Communicatie: Wifi, netwerk onderstuening: 802.11b/g/ ingebouwd, Wireless LAN. 10/100 Ethernet lan, 56K modemV92.
inclusief softwarepakket. Afmetingen: (B*D*H) 358*262*37mm. Gewicht: 2,74 kg.

en een desktop van het merk HEWLETT PACKARD, Pavilion t3530 met de volgende specificaties:

snelle Intel Pentium 4 524 HT processor, 1 GB werkgeheugen en: • 250 GB harde schijf •
NVidia GeForce 7300LE Turbo Cache videokaart met 256 MB geheugen • DVD+/-R/RW dual layer brander
met LightScribe-technologie voor professionele labels op CD’s en DVD’s • extra DVD-rom •
9-in-1-geheugenkaartlezer • aansluitingen: • 7x USB 2.0 (3 aan voorzijde), 2x FireWire, WiFi, 10/100 LAN netwerk, 3 PCI, 1x parallel •
Windows XP Home besturing • zeer uitgebreid softwarepakket. Exclusief monitor.
Draadloos toetsenbord en muis.

Ik gebruik de computer voor mijn werk om verslagen te maken,wat te gamen en het bewerken van films die ik zelf maak en download.
De beide pc's zijn beide tegen de 600 euro.
Hoor graag jullie mening hierover welke jullie zouden kiezen.
Alvast bedankt:thumb:

Mijn keuze zal gelijk uitgaan naar de Desktop. Maar als je je computer meer gebruikt voor je werk dan is een laptop weer handiger want die zet je in een tas en hoef je niet meer ergens aan te sluiten. Maar als je films & Games wil spelen en downloaden is de desktop weer handiger omdat je meer hardeschijf hebt en je kan ik een dektop makkelijker dingen in kan zetten ( bijv. nieuwe videokaart of meer Ram of meer hardeschijf ruimte ). Mijn keuze is dus een Desktop !!:thumb:

veel succes met beslissen !!:)

Laatst bewerkt:
Die desktop is wel knap aan de prijs, rond de 600,- euro met die specificaties.

Hier een ander voorbeeldje voor systeem net boven de 600,- euro:

1 Processoren / CPU's Intel Core 2 Duo E6400 2.2 Ghz 1066 Mhz 2MB
1 Geheugen Dane Elec 1Gb 1024Mb DDR2 PC2 5300 / 667 DIMM (C25)
1 Geheugen Dane Elec 1Gb 1024Mb DDR2 PC2 5300 / 667 DIMM (C25)
1 Videokaarten VGA CLUB3D PCIe 256M ATI X1300pro PAS2 ,DVI, TVout
1 Moederborden MB ASUS I S775 P5VD2-X, Gigabit lan, 5,1 Sound, raid
1 CD / DVD DVD RW SAMSUNG SH-S182M Black Lightscribe 18X
1 Hard disks HDD WD 320GB 16MB SATA II WD3200KS
1 Cardreaders / hubs / Usb YS Cardreader Black 3,5" intern 45-1 + USB 2.0
1 Behuizingen/Voedingen X-Gear Mundo ATX Case, 400W PSU,Black / zilver front
1 Invoer Apparaten GMB Optical mouse 800DPI PS2 Scroll Black
1 Invoer Apparaten GMB KB-8300SB Toetsenbord (met 18 extra Media Toetsen)
1 Speakers Labtec Speakers Pulse 285 2.1
1 2e jaar garantie op hardware (bij YS systemen)
1 Assemblage

Dus i.p.v. een al oudere P4 een nieuwe Core2Duo E6400
i.p.v. 1gb gebeugen 2 gb geheugen
i.p.v. 250hb harddisk 320gb harddisk

Om maar eens wat te noemen

Als je de pc niet al te veel mobiel wilt gebruiken en bovendien de ruimte hebt voor een desktop, dan zou ik daarvoor gaan.

Als je kiest voor Vista als besturing gaat zou ik nog even heel goed naar de hoeveelheid werkgeheugen kijken. Vista vraagt nogal veel.

Als je de pc niet al te veel mobiel wilt gebruiken en bovendien de ruimte hebt voor een desktop, dan zou ik daarvoor gaan.

Als je kiest voor Vista als besturing gaat zou ik nog even heel goed naar de hoeveelheid werkgeheugen kijken. Vista vraagt nogal veel.

meeste computers hebben tegenwoordig toch wel 1 GB of meer aan RAM en 1 GB is ruim voldoende, moest het niet zo zijn kan je altijd nog gebruik maken van rb van vista of ramgeheugen uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan